lördag 13 april 2013

Temainlägg (2) Kapitelnamn

Jag har länge haft tankar på att ta bilder på mina favoritkapitel (favoriter till namnet alltså, inte handlingen) och visa upp dem här på bloggen. För det mesta är det kapitel som får mig att skratta, men några av dem har också en mening bakom namnet - vilket jag nu för tiden är väldigt inne på. 

För skojs skull, ska jag låta er gissa ifrån vilken bok alla dessa kommer ifrån och vilken författare som har skrivit dem. Se det som en utmaning för att testa era läskunskaper (på ett roligt sätt!). 
Kommentera gärna efteråt och skriv vad ni tror!









Som en ledtråd kan jag säga att det är 4 (5) författare och 5 olika böcker... 

6 kommentarer:

  1. Först måste det vara en Cassandra Clare bok.
    Sen är det en Percy Jackson bok (älskar kapiteln namnen där!)
    Sen är det Beautiful Creatures
    sist är det någon Parasol Protectorate bok
    Det är allt jag kan lista ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hade rätt på alla! Iallafall var du i rätt riktning på alla svar :D

      Radera
  2. 1: känns lite som nån av cassandra clares böcker, vet inte vilken.
    2: ?? men står Jace så kanske cassandra clare igen?
    3- 5: Percy Jackson av Rick Riordan
    6: Ethan. Kanske Beautiful Creatures`?
    7-8: Sen är det någon bok av Gail Carriger i soulless serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. RÄTT!! Ganska många som gissade rätt på alla bilderna. :D

      Radera
  3. 1: Någon av Cassandra Clares böcker. Kanske någon från TIF, men jag har tyvärr inte kommit till den serien än...
    2: Jag tror på Across the Universe även om jag inte har läst den! :D
    3-5: Percy Jackson and the Lightning Thief (på svenska då!) ;)
    6: Beautiful Creatures.
    7: Jag skulle tro på Själlös... Men det kan nog vara Chanslös också...
    Ser fram emot att få veta hur många rätt jag fick! ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hade rätt på alla förutom 2:an, det hör nämnligen till ännu en Clare-bok, City of Glass närmare bestämt! :) Men annars rätt på alla!

      Radera