fredag 26 april 2013

En utmaning minst sagt!

(Det här är dagen då jag kommer skriva många små inlägg med många tankar och funderingar, bara så att ni vet) "smiley"

Förra gången jag gjorde något sådant här, så varade det inte så länge. En eller två veckor typ, sedan bröt jag ihop och rusade till biblioteket. Men nu har det gått så långt att jag ska tvinga mig själv till att inte skaffa några nya böcker på något sätt!
Som ni kanske förstår pratar jag om ett lån- och köpstopp för böcker... vilket innebär att mina BookHaul inläggen kommer att i stort sett försvinna fram tills dess att min bokhylla innehåller mer lästa än olästa böcker. Och det kan ta ett tag! 

Men självklart finns det "undantag som bekräftar regeln" (vilket ger mig en chans att överleva denna tunga period). Och det undantaget heter "reservera boken", vilket jag har gjort med några på biblioteket. Så det kommer att bli min livlina under denna ännu obestämda tid som säkert kommer att bli ganska lång...

Tror ni att jag kan lyckas denna gång? Eller kommer jag att återigen ge upp?

7 kommentarer:

  1. Lycka till! :D Jag ska vara där och peppa dig! :)

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Jag vet hur svårt det är.

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att du lyckas, om du nu verkligen vill det ;) Det är ju bra att ha några böcker olästa hemma utifall att man en dag skulle stå där utan en bok i handen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För ögonblicket skulle jag inte ens kunna lyfta alla mina olästa böcker... men att ha några stycken olästa är målet! :P

      Radera
  4. Jag taggade dig i mitt inlägg Book Sacrifice Tag! Skulle vara jätteroligt om du antog utmaningen och jag vill gärna läsa om dina svar. Finn taggen här: http://iheartfantasy.blogg.se/2013/april/book-sacrifice-tag.html =)

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera