fredag 12 april 2013

3 x Minirec: Studie om att träffas innan Våren & Sommar'n

Assassin Study (Study #1.5) av Maria V. Snyder
Goodreads... 15 sidor, utgiven 2008

Jag fullständigt avgudar Valek efter att ha läst denna spännande berättelse om honom. Han är så smart och kick-ass, men samtidigt ödmjuk och målmedveten. Jag hade mina funderingar om honom i Giftet men nu har jag verkligen fått förståelse för honom!


Ser verkligen fram emot att läsa andra boken i serien, Magin, som jag har hemma. Synd bara att man måste vänta några månader innan nästa bok kommer ut!





The Spring Before I Met You (The Lynburn Legacy 0.25) av Sarah Rees Brennan
Goodreads... 15 sidor, utgiven 2012

Den här serien har börjat dyka upp på flera håll i bokbloggar, många har gett den väldigt, väldigt bra betyg medan andra inte har gillat den alls. 


Från den här novellen får man följa Jared genom en av hans lärare, vilket var något av en ny upplevelse. Man är ju så van att följa huvudpersonerna från dem själva (om ni förstår vad jag menar) och även om det var annorlunda, så hade jag velat höra Jareds tankar istället. Men trots perspektivet så var den här novellen riktigt spännande, man fick en stor inblick hos Jared som andra uppfattar honom.




The Summer Before I Met You (The Lynburn Legacy 0.5) av Sarah Rees Brennan
Goodreads... 13 sidor, utgiven 2012

Jag nämnde det inte i recensionen ovanför, men båda dessa noveller av Brennan är prequels till boken Unspoken, och är en introduktion till huvudkaraktärerna Jared och Kami. TSBIMY är Kamis berättelse (typ).

Återigen kör Brennan på ett perspektiv som inte tillhör huvudkaraktären, utan en av de vuxna i Kamis närhet. Och jag tror även att jag kommer att gilla Kami mera, bara jag får höra mer om henne och hennes tankar. Dock var inte den här novellen lika bra som Jareds, vilket var väldigt synd - för jag tror att den kunde ha varit mycket bättre!




Alla dessa noveller läste jag gratis via internet. Klicka bara på Goodreads-länken till den novell du vill läsa, och vidare på URL-länken i bokens info-ruta på Goodreads. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar