söndag 7 april 2013

Liebster Blog Award

Jag har fått utmärkelser av underbara Maddie, tack så mycket för det! Hundra kramar till dig!!
Utmärkelsen innebär att jag ska svara på 9 olika frågor och sedan skicka den vidare.

Vad ville du bli när du var liten?
När jag var liten så ville jag bli lärare. Det var ju så roligt i skolan med kompisar och massor av lekar på lektionerna (observera att detta var i första klass) och att dessutom bo i skolan verkade så praktiskt! 

Vad är du idag?
Idag är jag en 19 årig bokbloggare som pluggar till Ingenjör i Elkraft (får se hur länge jag orkar med den inriktningen dock)

Vart vill du helst resa?
Som den historienörd jag är så vill jag resa till Rom och se alla gamla romerska monument, eller varför inte Grekland eller Japan? Egypten, Paris, London eller USA verkar också ganska häftiga ställen! 

Var ser du dig själv om fem år?
Jag ser mig själv fortfarande som bokbloggare, men utöver det har jag ingen aning... 

Rött eller vitt?
Båda färgerna passar väldigt bra in i min annars väldigt mörka bokhylla!

Sommar eller vinter?
Vilken jobbigt fråga! Det är enklare att läsa på vintern med en snöstorm utanför fönstret, på sommaren har jag inte samma ursäkt och att läsa i gassande sol fungerar bara i ungefär 45 minuter. Så det blir nog sen vår och tidig höst istället, för då är vädret perfekt!

Skog eller hav?
Havet utan tvekan! Jag älskar att åka till västkusten att gå på de långa stränderna och bara känna sandkornen mellan tårna (på sommaren). 

Vad gör dig ledsen?
Den listan är alldeles för långt för att skrivas här, Men för att nämna några saker; orättvisor, död, förstörda saker...

Vad är det bästa du vet?
De små sakerna i livet! En kram från en bror (fast de klagar på att jag alltid kramar dem för länge, förstår inte varför?), en kväll med mamma eller ny bok. Det är de sakerna som gör att jag orkar fortsätta med vardagen!


Tanken är sedan att jag ska välja ut 5 andra bloggare som också ska få denna utmärkelse, men eftersom jag inte håller koll på alla som redan har fått denna så taggar jag alla som inte har fått den! ^^

3 kommentarer:

  1. Rom kan jag verkligen rekommendera, fantastiskt fint! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske blir en resa dit! Någon gång när jag är över 25... :P

      Radera