tisdag 30 april 2013

Månadsrapport April -13

April har varit en bra månad på många sätt; jag har läst mycket, studierna går framåt och sommaren är här om mindre än 2 månader!!  Har dessutom avslutat 4 olika serier, och det är jag jättestolt över! Det får mig att bara vilja plöja igenom alla andra serier jag har startat. ^^



Lästa böcker: 28

Antal sidor: 7802

  1. Clockwork Angel: The Manga av Cassandra Clare (serieablum)
  2. First Frost av Jennifer Estep (novell)
  3. The Spring Before I Met You av Sarah Rees Brennan (novell)
  4. The Summer Before I Met You av Sarah Rees Brennan (novell)
  5. Frostbite: Graphic Novel av Richelle Mead (seriealbum)
  6. I Heart You, You Haunt Me av Lisa Schroeder
  7. Never to Sleep av Rachel Vincent (novell)
  8. Om Jag Kunde Drömma del 1 av Stephenie Meyer (seriealbum)
  9. Om Jag Kunde Drömma del 2 av Stephenie Meter (seriealbum)
  10. Shadows av Jennifer L. Armentrout (novell)
  11. Moon Called av Patricia Briggs
  12. Jag, En av David Levithan
  13. Järnriddaren av Julie Kagawa
  14. Hemligheternas Rike av Kristin Cashore
  15. Need av Carrie Jones
  16. Rädda Mig Inte! av Tahereh Mafi
  17. Fateful av Claudia Gray
  18. The Day Before av Lisa Schroeder
  19. Farlig Förmåga av Jessica Spotswood
  20. Beautiful Chaos av Kami Garcia & Margaret Stohl
  21. What Really Happened in Peru av Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan (novell)
  22. Beautiful Redemption av Kami Garcia & Margaret Stohl
  23. Underbara Helvete av Jamie McGuire
  24. Alice in Zombieland av Gena Showalter
  25. The Goddess Inheritance av Aimée Carter
  26. The Iron Duke av Meljean Brook
  27. Unspoken av Sarah Rees Brennan
  28. Safirblå av Kerstin Gier

Böcker jag gav upp: Oliver TwistedTeam HumanVelveteen

--------------------------------------------------------------------------------
Bästa 
Rädda Mig Inte! av Tahereh Mafi
Warner! <3 (behöver jag säga något mer? Jaså?) Då kan jag säga att jag bara älskar Mafi's böcker! De får en att vilja glömma verkligheten och dyka in i Juliettes värld, att få vara en del av den världen och kanske ha någon egen superkraft? 


Favorit
Underbara Helvete av Jamie McGuire
Min första New Adult-bok som jag verkligen älskade! Kommer helt klart att läsa flera böcker inom denna genre.

Besvikelse
Velveteen av Daniel Marks
Läste inte ens ut den här, var helt klart inte en bok i min stil och jag kan inte direkt rekommendera den till någon heller. Gillade dock omslag, väldigt mörkt och snyggt - men det är nog det enda som var bra med boken...


Finaste Omslag



Även om tjejer i fina klänningar är väldigt vanligt på YA-böcker så tycker jag att Alice in Zombieland har något extra! Kanske har med kontrasten mellan den mörka och dystra bakgrunden med blonda Alice i ljusblå klänning att göra - kontraster är något jag verkligen kan avguda!



--------------------------------------------------------------------------------


Status på läsutmaningar

Goodreads Challenge 100/150
Mythology Reading Challenge 3/10

Ahh, nu har jag kommit 2/3 av Goodreads Challenge! Bara jag tänker på att jag har läst 100 böcker på 4 månader är ganska otrolig! Om jag fortsätter i samma takt kommer jag att ha den avklarad redan innan Juni är över. ^^
Även om den första utmaningen rusar framåt, så går Mythology Reading Challenge väldigt långsamt, får snabba på lite när det gäller den! Jag kan åtminstone läsa 2 nya böcker till den, så är jag halvvägs iallafall! 

--------------------------------------------------------------------------------

Vad hände annars i April?

- Jag startade månaden med en mindre läsutmaning som gick ut på att läsa de flesta av mina noveller och seriealbum. Det fick riktigt bra faktiskt! Så det är något jag kan tänka mig att göra flera gånger.

- För att fira bloggens 1-årsdag har jag startat en tävling där första priset är böcker från Adlibris för max 150kr, klicka här för att vara med!

- Har infört ett köp/låna-förbud som ska gälla under än så länge obestämd tid. Jag vill åtminstone läsa ut de flesta böckerna i min bokhylla - och det kan ta några månader... 

-  Var på Stockholm Internationella Seriefestival, och vilken upplevelse! Var dock bara där under den sista dagen, vilket är något jag ångrar nu i efterhand. Får hoppas att det är en nästa år, för då kommer jag garanterat att gå typ varje dag!! Någon som är frestad att följa med?


--------------------------------------------------------------------------------

Planer för nästa månad 

Hittills så har jag inte något speciellt inplanerat för Maj, ska försöka läsa ut mina recex (alla två) och sedan läsa ut mina bibliotekslån och fortsätta med att avverka serier!
Ska även försöka att skriva så många recensioner jag kan! Ligger ganska mycket efter med dem...

Hur har Mars varit för er? Läst några bra böcker? 

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att du läst så mycket nu i april. Själv så har denna månaden varit en dålig läsmånad för mig. Läst ut 0 böcker, haha. Hoppas att maj blir en bättre läsmånad! :)

    /Felicia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, april var en bra månad. Hoppas maj blir lika bra eller ännu bättre! :D

      Radera
  2. Jag förstår inte hur du hinner läsa så mycket :) Jag tycker jag läser rätt mycket o rätt snabbt och jag kom bara upp i 13 böcker! Riktigt bra jobbat!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får tänka på att över 10 stycken bara är seriealbum och noveller som jag läser ut på bara några timmar. Så riktigt så imponerande är det inte! :P

      Radera
  3. Oj vilken mängd böcker du hunnit med. Jag, En och Underbara helvete är jag sugen på!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var väldigt bra och väldigt annorlunda, kan verkligen rekommendera dem! :)

      Radera