söndag 7 april 2013

Stacking the Shelves [28] Recex & Påskböcker


Börjat hos Tynga's Reviews så handlar Stacking the Shelves allt om att dela med sig av de böcker man har fått, lånat från biblioteket eller någon vän, köpt i en butik eller online, recensionsexemplar eller kanske visa upp någon e-bok som man råkat ut för under veckan som gått!

Jag var på kryssning tidigare i veckan och när jag kom hem väntade massor av paket på mig! Tänk att man kan bli så lycklig av så lite, och eftersom jag var lite landsjuk (motsatsen till sjösjuk) så kom dem precis i rättan tid!


Tre recensionexemplar från B Wahlströms och Raben & Sjögren, tack så mycket för dem!

Rädda Mig Inte! (Shatter Me #2) av Tahereh Mafi
Det första som slog mig när jag såg den här boken, var hur tjock den är i jämförelse med första boken! Den är ca 100 sidor längre, inte för att jag klagar - för jag ser verkligen fram emot att fortsätta och få reda på vad som kommer att hända näst!

Farlig Förmåga (Systrarna Cahill #1) av Jessica Spotswood
Jag är så glad över att förlaget bestämde sig för att behålla originalomslaget, för det är så pretty! Att den dessutom handlar om häxor är ett stort plus.

Vad jag såg och när jag ljög av Judy Blundell
En ganska kort bok som verkar hur bra som helst, och för en gångs skull contemporary!




Och sedan några böcker jag fick i påskpresent! (Förväxla dock inte dessa med de ni kommer få se nästa vecka!)

The Collector (Dante Walker #1) av Victoria Scott
Den här kom ut typ nu i veckan (eller var det förra veckan?) och jag har velat läsa den i flera månader nu! Har börjat komma in i en demon/änglar-period nu, så den här passar in helt perfekt!

Where Demons Fear to Tread (The Company of Angels #1) av Stephanie Chong
Och jag fortsätter perioden med ännu en bok om demoner och änglar, fast mer vuxeninriktat. 




Finding Sky Trilogy Box av Joss Stirling
Jag har velat ha de här böckerna ända sedan jag hittade den på Goodreads, den har fått så bra betyg och den verkar hur bra som helst! Kanske ska satsa på ett läsmaraton och läsa alla böcker på en gång? 
Inte tankar: Omslagen är så fiiiiiina!! Fast jag undra varför "Seeking Crystal" inte har mönster över hela omslaget som de två andra böckerna?

Har ni fått några bra böcker den här veckan?

4 kommentarer:

  1. Jag ser fram emot din recension på The Collector, alla verkar ju älska den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Av själva baksidatexten så verkar den ju väldigt bra! Hoppas bara inte att jag bli besviken på den. C:

      Radera
  2. Sista bilden väckte mitt ha begär!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, visst gör den det! Riktigt billigt på adlibris (bara ett tips) :P

      Radera