onsdag 2 juli 2014

Månadsrapport Maj -14

Den här månadsrapporten kommer liiiiite sent... men bättre sent än aldrig! ^^


Antal sidor: 3205
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 2
Lästa böcker: 7
  1. The Gospel of Loki av Johanne Harris
  2. Sagoberättaren av Antonia Michaelis
  3. Wicked Kiss av Michelle Rowen
  4. Miss Peregrines Hem för Besynnerliga Barn av Ransom Riggs
  5. Sätt mig i brand! av Tahereh Mafi
  6. Saga Vol 3 av Brian K. Vaughan & Fiona Staples (seriealbum)
  7. Shadow av Amanda Sun (novell)
  8. City of Heavenly Fire av Cassandra Clare
  9. Pushing the Limits av Katie McGarry
Böcker jag gav upp: Ingen. ^^

(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)

--------------------------------------------------------------------------------

Bästa
Sätt mig i brand! av Tahereh Mafi & City of Heavenly Fire av Cassandra Clare
Hade riktigt svårt att avgöra vilken av dessa böcker jag gillar bäst! De är båda riktigt bra, och jag älskar böckernas handlingar och karaktärer i stort sett lika mycket. 

Favorit
Pushing the Limits av Katie McGarry
Efter att stått i min hylla i snart två år, så tog jag mig äntligen tiden att läsa Pushing the Limits. Och jag absolut ÄLSKADE den! Gillade den så mycket att jag beställde hem resten av serien på en gång när jag hade läst ut den! ^^

Besvikelse
Wicked Kiss av Michelle Rowen
Ett bra avslut på serien, men hade förväntat mig mer av den.

Finaste Omslag


2 kommentarer:

  1. Inte illa med sju böcker, och högen ser ju trevlig ut också. Några där som jag vill läsa!

    SvaraRadera
  2. SV: Tack så mycket för tipsen! :D

    SvaraRadera