torsdag 3 juli 2014

Månadsrapport Juni -14

Då var ännu en månad över - ännu en månad som jag inte har läst mer än 10 böcker under. Kan väl säga så att läslusten inte har varit på topp de senaste veckorna, men ändå så känns det som om jag har hunnit läsa massor av böcker.


Antal sidor: 2487
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 2
Lästa böcker: 6
  1. Sweet Reckoning av Wendy Higgins
  2. Det handlar om dig av Sandra Beijer
  3. Röd Skymning av Fredrik Lindblom
  4. How To Train Your Viking av Cressida Cowell (novell)
  5. Dödens Trubadur av Fredrik Lindblom
  6. Cruel Beauty av Rosamund Hodge
  7. Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe av Benjamin Alire Sáenz
  8. Crossing the Line av Katie McGarry (novell)
Böcker jag gav upp: Ingen. ^^

(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

Bästa
Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe av Benjamin Alire Sáenz
Jag har egentligen inte läst så många coming of age-böcker, men jag fullkomligt älskade Aristotle & Dante! Den var så mysig, hjärtkärande och annorlunda! Rekommenderas varmt!

Favorit
Cruel Beauty av Rosamund Hodge
Ännu en annorlunda bok. Gillade Hodges omtolkning på Skönheten och Odjuret, men slutet kändes lite väl fort. En bra bok dock.

Besvikelse
Crossing the Line av Katie McGarry
Hade jättehöga förväntningar på den här efter att ha läst Pushing the Limits! Men som vanligt blev man lite besviken, känns som om den här novellen hade behövt vara längre. Menfår istället hoppas på nästa bok i serien, Dare You To!

Finaste Omslag


--------------------------------------------------------------------------------
Planer för nästa månad:
Har inga speciella planer direkt. Avsluta några serier, gå på marknad kanske. Får väl hitta på något! 

Hur har Juni varit för er? =)

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att du tyckte om Aristotle and Dante, jag har tänkt läsa den snart. Den verkar riktigt underbar. :3

    SvaraRadera
  2. Åh, visst var Aristotle & Dante så bra!? Jag älskade den, en av de bästa böckerna jag läst i år, kanske någonsin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var helt underbar! Vill helt klart läsa flera böcker som den! <3

      Radera