fredag 18 juli 2014

Karaktärstaggen

Jag blev taggad av fina Beate att göra den Karaktärstaggen - tack så mycket!

1. Vilket karaktär är den bästa kick-ass karaktären?

Katniss Everdeen från The Hunger Games av Suzanne Collins! Hon är även en av mina absoluta favoritkaraktärer genom tiderna! Älskar hur realistiskt hennes karaktär är och hur hon ställer upp för dem hon håller nära!



2. Vilken karaktär ogillar du mest?

För mig är det här verkligen en knepig fråga! För det är inte så ofta som jag ogillar karaktärer, jag blir snarare bara irriterad och förbannad på hur de kan bete sig eller om det är en karaktär som är hur idiotiskt som helst. De enda karaktärer jag kan komma på som jag ogillar är de som förstör lyckan för mina älsklingskaraktärer! Typ som Mortmaim från The Infernal Devices av Cassandra Clare eller Jeb från Splintered av A. G. Howard.


3. Om du fick dejta en fiktiv karaktär, vilken skulle det vara och varför?

Warner (Shatter Me) och Morpheus (Splintered)!! Gillar lite mörkare karaktärer, och då passar dessa båda perfekt! <3


4. Om du kunde ändra en karaktär på något sätt, vem skulle det vara och varför?

Det skulle vara alla dessa karaktärer som blir kära i varandra vid första ögonkast! Konceptet har används så många gånger att jag har tappat räkning på hur många gånger jag har läst om det! Ogillar det så mycket nuförtiden att jag kan lägga ner en bok bara på grund att det är med.
Jag gillar istället när karaktärerna verkligen lär känna varandra innan de blir kära i varandra, de får också gärna vara vänner. Visst, jag tror på att man kan vara attraherad av någon innan man ens har pratat, men kärlek vid första ögonkast är lite för överdrivet för min smak.



5. Vilken karaktär tyckte du gjorde en massa felval utan att det tillförde något till boken?

Kylies beslut i slutet av Chosen at Nightfall!! Blev så himla frustrerad med henne då att jag närmast slängde boken i väggen!

6. Vilken karaktär var den bästa skurken som du älskade att hata?

Sebastian Morgenstern från The Mortal Instruments av Cassandra Clare! Bättre skurk får man leta efter!

7. Bästa side-kick karaktären med mest hjärta?

Hannah (My Ex From Hell), Biffy (The Parasol Protectorate) samt Ron och Hermione (Harry Potter).



8. Vilken är din fiktiva favoritrelation?

Carter och Sadie från "The Kane Chronicles" av Rick Riordan.
Tessa, Jem och Will från "The Infernal Devices" av Cassandra Clare.
Noah, Beth och Isaiah från "Pushing the Limits" av Katie McGarry.

9. Vilken karaktär tycker du är starkast?

Percy och Annabeth från "Percy Jackson" och "Heroes of Olympus"!! Love them!!

10. Vilken är din favoritkaraktär?

Se ovan. ^^

11. Vilka taggar du?

Jag taggar alla som känner sig sugna på att göra den här taggen! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar