tisdag 1 juli 2014

Länkkärlek - JUNI SPECIAL

En typ av inlägg jag tänkte kunde vara kul för alla som läser det - för vem älskar inte lite länkar från den gångna veckan? Lite blandat med nyheter (både gamla och nya, för ibland kan jag ligga lite efter), blogginlägg, videos, artiklar och så mycket mer. Självklart handlar alla länkar på något sätt om böcker!

1. En artikel där man diskutera YA-genren. Otroligt intressant, så därför tycker jag att ni borde läsa den. Klicka bara på länken HÄR!

2. Maggie Stiefvater's egenproducerade booktrailer för hennes nya bok, Sinner.



3. Jag har inte läst en enda bok (än så länge) av J.R.R. Tolkien, men det hindrar mig inte från att njuta av hans ord. Läs 7 inspirerande citat av honom HÄR!

4. Under flera år nu så har jag följt Miss Magic Girl, en bloggare som skriver mycket intressant om olika övernaturliga företeelser och varelser. Hon blandar väldigt mycket historia, folktro och egna åsikter i sina inlägg, och det är nog den blandningen som har gjort att jag har läst hennes blogg så länge. Nu under juni så publicerade hon ett inlägg med rubriken: "Varför är vampyrer så sexiga?". Vilket är ett ämne som är ganska aktuellt inom litteraturen idag, varför är vampyrer så populära egentligen?

5. Rick Riordan meddelade på sin blogg att han håller på med den tredje delen i Percy Jackson/Kane Chronicles crossover! Den kommer att vara skriven från Percys PoV och Annabeth, Carter och Sadie kommer även dyka upp igen! Läs mer om det (samt en massa andra nyheter från Riordan) HÄR!

6. Ibland när man läser en bok så kan man haka upp sig på olika meningar som finns med i dialoger, speciellt när en replik känns väldigt malplacerad. Men alla människors sätt att prata är väldigt olika, och jag tycker att den här artikeln fångar det väldigt bra!

7. Marissa Meyer har kommit ut med nyheten om en ny bok i hennes The Lunar Chronicles. En bok som kommer heta Fairest och berätta historien om Drottning Levana, och om hur hon blev som hon blev. Boken är beräknad att komma ut i januari 2015, vilket dock då också innebär att Winter, sista boken i serien, kommer att komma ut i november samma år. Läs mer om det HÄR!

8. Intressant intervju med Marissa Meyer, läs den HÄR!

9. polandbanansBOOKS är en av mina favorit booktubers - gillar verkligen hennes sprudlande och bra videos! Så därför tänkte jag dela med mig av en video där hon pratar om contemporary böcker! Fick verkligen många och bra boktips från den.




10. Det senaste avsnitten i webbserien BAMF GIRLS CLUB kom ut nu under Juni! Yay! Längtar redan till nästa.




11. Rick Riordan har delat en bild på hans kommande bok Percy Jackson's Greek Gods. Boken är beräknad att släppas den 19 Augusti (!!!) och jag längtar så mycket efter den! Så härligt stor och tjusig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar