lördag 24 oktober 2015

2 tv-serier jag ser fram emot.

Det är höst och det innebär en sak: nya säsonger av många många tv-serier!! Med det här inlägget vill jag skriva om två utav dem, båda helt nya och som börjar sändas nu i november samt nästa år i januari (så kanske inte direkt höst, men ändå!). Seriernas namn är Jessica Jones och Shadowhunters, och de är baserade på seriealbumen med samma namn från Marvel respektive bokserien The Mortal Instruments av Cassandra Clare.

Jessica Jones


Jag har följt Marvels senaste tv-serier (Agents of S.H.I.E.L.D, Agent Carter samt Daredevil) och det har gjort att mina förväntningar på Jessica Jones är rätt så höga, eftersom den verkar väldigt annorlunda i jämförelse med de andra serierna. Bara från trailern kan jag förstå att den kommer vara mycket mörkare och jag har läst att den kommer ta upp ämnen som våld, PTSD etc. 
   Skådespelerskan som spelar Jessica heter Krysten Ritter och jag är otroligt nyfiken på hur hon kommer göra rollen. Jag har inte sett henne så mycket i filmer och andra tv-serier, men av det jag ser i trailern verkar hon passa rollen väldigt bra. Jag har även sett att David Tennant har en roll i serien och bara det gör att jag måste se den! (Ett David Tennant-fan jag? Vart har ni fått det ifrån!) (Börjar undra också lite om Doctor Who skådespelare håller på att invadera Marvel och DC Comics eftersom de dyker upp lite överallt där. Just saying.)

Shadowhunters


Det är ingen hemlighet att jag är ett stort fan av allt av Cassandra Clares böcker och att jag blev extremt glad när City of Bones blev en tv-serie. Även om jag verkligen gillade filmen, saknade jag många detaljer från världen Clare har byggt upp och hur jag inte fick se så mycket av karaktärernas förhållanden. Nu däremot har handlingen en stor chans att bli väldigt trogen boken - och det är allt jag kräver från adaptioner! 
   Av hela skådespelar-gänget som har rollerna i Shadowhunters känner jag inte igen någon. Men jag gillar dem ändå, av det jag har sett från alla sneak peeks. (Även om ingen kan ersätta Godfrey Gao som Magnus Bane! Kommer ändå ge Harry Shum Jr en chans...) 
   Det jag har regerat starkast på  är hur illa photoshopat fightscenen är i klippet ovan. Jag hoppas verkligen att det är en tidig version och inte det slutgiltiga klippet, för det där "blodet" ser verkligen inte realistiskt ut. Snälla må filmpersonerna som klipper denna serie fixa det! Men utöver detta gillade jag verkligen denna första titt på serien!

8 kommentarer:

  1. Shadowhunters är jag så taggad på! Jag har inte sett så noga på trailers och klipp som getts ut eftersom jag vill bli helt överraskad när jag väl börjar se den xD Som tur så är det inte sååå länge tills januari...väl ;P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår dig, önskar ibland att jag var likadan men jag klarar inte av det! xD

      Radera
  2. Tycker Jessica Jones ser jättebra ut och verkar riktigt spännande! Och med Tennant det kan ju inte bli dåligt liksom!

    SvaraRadera
  3. Är så sjukt taggad att se Shadowhunters!! Har sett diverse klipp på Youtube och den kommer att bli så läcker!

    SvaraRadera
  4. Jag hade inte tänkt se Jessica Jones men efter den här trailern så måste jag ju ge den en chans :)

    SvaraRadera