torsdag 22 oktober 2015

Book Haul

Det här är helt klart ett av mina favoritinlägg när det kommer till book hauls - och det beror helt på alla fantastiska böcker jag har skaffat hem! Kan inte vänta på att få kasta mig över dessa skönheter, men recexen kommer först.


   Dumplin' av Julie Murphy
En större tjej som går med i en skönhetstävling. Jag bara känner på mig att denna bok kommer bjuda på en underbar läsning!

   Lies We Tell Ourselves av Robin Talley
Velat läsa den här länge länge länge nu!

   What I Thought Was True av Huntley Fitzpatrick
Hittade den här på second han och tänkte att den verkade som den perfekta sommarboken (som jag kan läsa under vintermånaderna i väntan på sommaren 2016).



   PAX: Nidstången av Åsa Larson, Ingela Korsell, Henrik Jonsson
Vet inte så mycket om handlingen i den här serien, men har sett den cirkulera ett tag vilket väckte min nyfikenhet. Tror den har någon koppling till nordiska mytologi.

   Nimona av Noelle Stevenson
Alla som har sett omslaget till Fangirl känner säkert igen tecknarstilen på detta seriealbum, eftersom det är samma illustratör. Läste den här som en del av Comic-bokcirkelns val av bok under oktober. Gillade den jättemycket och rekommenderar den gärna.



Två recex från Gilla Böcker, tack så mycket!

   I ljusets makt / Stormens öga av Leigh Bardugo
Läste I ljusets makt för några år sedan (läs min recension här) så jag hoppade direkt på tvåan i serien och håller på att läsa den just nu, gillar den än så länge.



   The Sword of Summer av Rick Riordan
Yay! Äntligen äger jag denna underbara bok!! Kan inte vänta på att läsa den här direkt efter mina recex! Magnus Chase I'm coming! ^^

   Carry On av Rainbow Rowell
Samma här! Väntat på denna ända sedan jag läste Fangirl tidigare i år - hoppas verkligen att den är bra!!


Det vara alla böcker för denna gång! Har ni läst någon av dem och vilka i så fall? Berätta gärna vad ni tyckte om dem!

4 kommentarer:

  1. Inga dåliga böcker du hade fått hem:)

    SvaraRadera
  2. Åh vilka härliga böcker, har inte läst någon av dem men flera av dem finns på min lista med böcker jag vill läsa :)

    SvaraRadera