fredag 9 oktober 2015

Månadsrapport September -15

September har gått lite upp och ner för mig på flera fronter, men nu äntligen känner jag hur det börjar gå mer upp än ner iallafall - och det är jag så himla tacksam för. Tack till alla som har kommenterat och skickat meddelanden till mig, ni är verkligen guld värda!

Under månaden har jag läst en hel del bra böcker och det är nog helt klart en av mina bästa månader, när det kommer till läsning, i år. 


MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 1824
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 9
Lästa böcker: 4

Goodreads Reading Challenge: 94/100
Finish That Series Challenge: 1 (totalt 7 st under hela året)
  1. Svart som ebenholts av Salla Simukka
  2. The Poison Eaters and Other Stories av Holly Black
  3. Hobbiten av J. R. R. Tolkien
  4. Just nu har vi varandra av Sara Bergmark Elfgren, Maria Fröhlich (bilderbok)
  5. Saga Vol 5 av Brian K. Vaughan, Fiona Staples (seriealbum)
  6. Asgård - Sagor ur den nordiska mytologin av Sofi Hjort, Karl Johnsson (bilderbok)
  7. The Unwritten Vol 1 av Mike Carey, Peter Gross (seriealbum)
  8. Spellbinder av C. C. Hunter (novell)
  9. Ett vattentätt alibi av Agatha Christie (novell)
  10. Den blå pelargonen av Agatha Christie (novell)
  11. Döden i floden av Agatha Christie (novell)
  12. Diomedes hästar av Agatha Christie (novell)
  13. Sweet Tempation av Wendy Higgins
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Just nu har vi varandra av Sara Bergmark Elfgren, Maria Fröhlich
Den här fina bildboken överraskade mig med sitt djup och underbara illustrationer. Rekommenderas!

FAVORIT
Svart som ebenholts av Salla Simukka
Den avslutande delen i favoritserien om Lumikki. Helt klart för kort, men det brukar mina favoritböcker vara oftast.

BESVIKELSE
Hobbiten av J. R. R. Tolkien
Jag somnade av den här boken. Skriver inget mer.

FINASTE OMSLAG


--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Det har redan gått en bit av oktober men jag tror att utöver skolan så ska jag försöka läsa en hel del den här månaden. Har en väldigt lockande TBR-hög för ögonblicket och det har precis kommit några böcker jag har väntat väldigt länge på, så min motivation är väldigt hög för ögonblicket. 

Hur har september varit för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar