onsdag 28 oktober 2015

Många bra böcker.

Jag gillar statistik, speciellt om jag kan kombinera det med böcker. Det är det som får mig att skriva så många listor på och för bloggen och min läsning - helt enkelt för att jag vill se hur jag över tid förändrar mina läsvanor och hur mycket jag läser. (Kan också var så att jag bara gillar listor...) (Kanske en vana från gymnasiet då jag läste mycket matte?)

Jag har under hela det senaste känt att jag inte har fått mycket läst, i alla fall i jämförelse med tidigare år. Jag vet att det mest beror på att jag inte har haft världens största läslust, varför vet jag inte riktigt. För ibland hade jag världens läslust och kunde verkligen läsa hur mycket som helst, medan det ibland kunde gå veckor utan att jag läste en enda rad i en bok.

Just nu i oktober exploderade min läslust! Jag är väldigt förvånad över mig själv och att jag faktiskt har läst fler än 10 böcker på en månad. Det kan helt klart bero på att det är många bra böcker eller att det för ögonblicket finns rätt så många böcker att se fram emot, oavsett anledning är jag otroligt glad för den!

Så med detta inlägg ville jag helt enkelt berätta att jag är crazy glad just nu och läser på för fullt. Och om ni får upplever en liknande situation där ni inte läser så mycket, ta er tid. Läslusten kommer tillbaka, en behöver bara vänta på rätt tillfälle (eller ta saken i egna händer och bara läsa på som en tok). Glad läsning!

Bild från mitt Instagram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar