måndag 12 oktober 2015

Book Haul Bokmässan Edition

Har gått lite över två veckor sedan jag var på Bokmässan i Göteborg och tänkte det var dags att visa upp vad jag fick med mig hem. Utöver lite fynd från mitt vandrande på mässgolvet, fick jag även ett recex samt lite från en bokträff och bokbloggarrummet.


   Monogrammorden av Sophie Hannah
En bok som är skriven med godkännande från Agatha Christies arvtagare - vilket jag först upptäckte efter att jag hade köpt boken. Hoppas helt klart på att Hannah kan leva upp till Christies nivå!

   Alice och Flugan av James Rice
En bok jag tog från bokbloggarrummet eftersom jag gillade omslaget. Låter som en riktigt intressant bok, en blandning med kärlek och psykisk hälsa om jag har förstått rätt. Om någon har läst eller vet något mer om den får ni gärna berätta!

   Röta av Siri Pettersen
Yeah! Då äger jag Röta också trots att jag inte har läst ut Odinsbarn ännu! Måste läsa dem snart, de är på min TBR-lista på plats typ nr tjugo och tjugoett... eller om det är tio och elva? Det har kommit så många bra böcker på senaste tiden att min läslista hela tiden skiftar. Haha!

   Gudar & Monster av Laini Taylor
Recex jag fick från Bazar Förlag (tack så mycket!) och sedan fick signerad av Taylor!! Kan inte uttrycka hur mycket jag vill kasta mig över den här boken!!

   Novellix-noveller av Agatha Christie
Fyra noveller av Christie som jag köpte från Novellix på mässan. Har redan läst alla och jag gillade dem verkligen! Jag skaffade novellerna Döden i floden, Ett vattentätt alibi, Den blå pelargonen och Diomedes hästar.

   Astragal av Albertine Sarrazin
En av böckerna jag fick från bokträffen som Semic, Berghs Förlag, Natur & Kultur samt Opal Förlag anordnade (fick även Mörkrets demoner av Kami Garcia, men den finns inte med på bilden). Var lite tveksam inför den här boken först, men efter att ha läst baksidan blev jag väldigt intresserad. En historia som utspelar sig i Paris under 60-talet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar