lördag 31 oktober 2015

10 random tankar jag har just nu.

1. Jag skulle älska att lära mig spanska igen - speciellt då jag läste det under fem år i skolan. Kanske ska ta upp det igen.

2. Library of Souls är verkligen en perfekt bok att läsa nu under halloween.


3. Funderar om jag ska börja med youtube eller inte.

4. Det faktum att SF-bokhandeln hade två böcker i butik innan de faktiskt offentligt kommer ut i november - självklart köpte jag båda två (och kommer nog inte hinna läsa dem innan datumet de egentligen kommer ut). Böckerna är Soundless av Richelle Mead samt Manners & Mutiny av Gail Carriger.

5. Har blivit väldigt intresserad av att läsa essäer av någon anledning. Kanske fick lite inspiration från min kurs på universitetet? Iaf, läser just nu lite i Meditations of Middle-Earth editerad av Karen Haber.

6. Lever fortfarande på glädjen och spänningen från i torsdags då jag gjorde en intervju med Leigh Bardugo! Hon var så himla trevligt och rolig att prata med, och det faktum att jag fick göra den intervjun med henne toppar helt klart min lista på top-10-händelser-under-2015!

7. Jag kommer inte delta i NaNoWriMo i år... även om jag gärna vill, men känner att jag inte har tid.

8. Skulle älska att läsa flera klassiker.


9. Jag längtar verkligen efter december då jag kommer kolla på min första julkalender på SVT (Historieätarna!!) och för att jag kommer vara ledig några veckor och få massor av tid för läsning!

10. Jag planerar för fullt mina kommande resor till London, Skottland samt Australien och Nya Zeeland. Det kommer bli tre olika resor och jag kommer inte kunna göra två av dem under de närmaste åren, men planen är att jag ska till London under nästa år. Så om ni har några tips på vad jag skulle kunna göra där, kommentera gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar