tisdag 31 mars 2015

Månadsrapport Mars -15

Det märks väldigt tydligt på min läsning att jag har spenderat väldigt mycket av min tid den här  månaden med facklitteratur och framför datorn skrivande på en uppsats. Men trots det så läste jag iallafall ut 9 böcker och det är alltid något!


MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 1913
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 6
Lästa böcker: 3

Goodreads Reading Challenge: 33/150
Finish That Series Challenge: inga avslutade serier den här månaden.
  1. Unhinged av A. G. Howard
  2. Sherlock Holmes: En Studie i Rött av Ian Edginton (seriealbum)
  3. Love Hurts 2 av Kim W. Andersson (seriealbum)
  4. Ghost Town av Rachel Caine
  5. Den lille prinsen av Antoine de Saint-Exupéry (bilderbok)
  6. The Wicked + The Divine Vol 1 av Kieron Gillien m. fl. (seriealbum)
  7. Saga Vol 4 av Brian K. Vaughan & Fiona Staples (seriealbum)
  8. Zombieöverlevnad: Din guide till apokalypsen av Herman Geijer (seriealbum)
  9. Tredje principen av Anna Jakobsson Lund
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Love Hurts 2 av Kim W. Andersson
Andersson fortsätter att imponera med sina korta serie-noveller som handlar om kärlek i alla tänkbara och otänkbara miljöer!

FAVORIT
The Wicked + The Divine Vol 1 av Kieron Gillen m.fl.
Blev riktigt överraskad av det här seriealbumet! Gillar historien, karaktärerna och de färglagda sidorna. Enda jag kan klaga på är att jag inte riktigt hängde med ibland. =P Men det kan säkert ordnas med en omläsning.

BESVIKELSE
Sherlock Holmes: En studie i rött av Arthur Conan Doyle & Ian Edginton
Det här seriealbumet var inte riktigt en besvikelse, för jag gillade historien och illustrationerna passade bra in på berättelsen, men jag hade bara förväntat mig något mer efter att ha hört så mycket om Sherlock Holmes-berättelserna.

FINASTE OMSLAG


--------------------------------------------------------------------------------
PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Nästa vecka har jag påsklov! *glädjetjut* Jag kommer äntligen att kunna sova mer och göra vad jag vill i 10 dagars tid. Tänker också passa på att ta igen med bloggen; skriva recensioner som inte har blivit skrivna, göra en book haul för böckerna jag skaffade i mars, förhoppningsvis göra en bookshelf tour och kanske prova på något nytt. =) 
Men samtidigt så måste jag skriva klart min uppsats som ska vara inne efter lovet. *gråter av uppgivenhet* 
Dock tänker jag att jag måste hinna läsa några böcker också, inte bara plugga och skriva inlägg till bloggen. ^^

Hur har er månad varit?

2 kommentarer:

  1. Kul att du gillade The Wicked + The Divine Vol 1, då måste jag också ta och läsa den snart!!

    SvaraRadera