måndag 30 mars 2015

Chocolate Book Tag!

Jag har blivit taggad av fina Petra att göra Chocolate Book Tag som handlar om choklad och böcker! Tack så mycket Petra! <3

Dark Chocolate (A book that covers a dark topic)
Berövad av Liz Coley
Minns fortfarande den där skräckblandade känslan när jag läste den här boken över en natt. Liknar ingen annan bok jag har läst förut!



White Chocolate (A light and humorous read)
Also Known As av Robin Benway
Den här boken handlar om spioner men är ändå riktigt mysig att läsa!



Milk Chocolate (A book with a lot of hype that you're dying to read)
Odinsbarn av Siri Pettersen
Har den här boken hemma och känner bara att jag måste läsa den snart! 



Carmel-Filled Chocolate (A book that makes you feel all gooey inside)
Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe by Benjamin Alire Sáenz
Den som inte har läst den här boken ännu har verkligen missat något! Finns också nu på svenska med titeln; Livets outgrundliga mysterier.



Wafer-less Kit-Kat (A book that surprised you)
Demonologi för nybörjare av Caroline L. Jensen
En av förra årets bästa böcker!



Snickers (A book you're going nuts about!)
Wallflower av Stephen Chbosky
Bättre bok får man leta efter! 



Hot Chocolate with marshmallows (The book you turn to for comfort)
The Lost Hero av Rick Riordan
Vilken bok som helst av Riordan är en bok värd att läsa, och eftersom de i flera år har varit mina favoriter så är det ofta till dem jag vänder mig mot när jag behöver lite tröst eller bara ett återbesök hos gamla vänner. ^^



A Box of Chocolates (A series you feel has something for everyone)
Etiuette & Espionage av Gail Carriger
Vänskap, steampunk, fantasy. roliga karaktärer och härliga dialoger!


2 kommentarer: