fredag 20 mars 2015

5 serier jag vill börja läsa

För att inte drunkna i bokserier så är jag väldigt noga med att inte ha för många av dem påbörjade. Det började jag med för ett tag sedan och nu har min lilla listan med avslutade serier ökad samtidigt som min lista med påbörjade serier har minskat. Men det här hindrar mig förstås inte med att snegla på alla möjliga nya serier och tänka på vilka av dem jag ska börja läsa näst. Och jag tänkte det kunde vara lite kul att dela med mig av dem.



Artemis Fowl av Eoin Colfer. Köpte nästan hela serien under förra året och har varit riktigt sugen på att börja läsa den! Har hört ganska mycket om den och jag har ganska höga förväntningar.

Seraphina av Rachel Hartman. Läste prequel novellen (läs min recension här!) tidigare och fastnade riktigt mycket för Hartmans språk, så hoppas verkligen att jag kommer fastna för boken också!

A Darker Shade of Magic av V. E. Schwab. Tidsresor och parallella världar är något som aldrig kan gå fel, och dessutom har jag hört väldigt mycket bra om Schwabs bok Vicious så jag ser verkligen fram emot den här boken!

Falling Kingdoms av Morgan Rhodes. Har tidigare läst Rhodes (slash Rowen) Dark Kiss som jag tyckte var ganska bra, men den här serien verkar helt annorlunda! Istället för paranormal romance så är Falling Kingdoms en epic fantasy serie - vilket jag tycker låter riktigt bra.

Prudence av Gail Carriger. En spin-off serie på serien om Alexia Tarabotti som jag tror kommer bli all kind of awesome!!

Finns det några serier som ni ser fram emot att läsa lite extra?

4 kommentarer:

  1. Både A darker Shade of Magic och Falling Kingdoms tillhör mina favoriter, så jag tycker helt klart att du ska läsa båda så snart som möjligt. :) Själv ser jag fram emot på tok för många serier, och påbörjar betydligt fler än vad jag avslutar.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får se till att läsa dem snart! :D

      Radera
  2. Borde verkligen läsa färdigt The Parasol Protectorate-serien och sen ge mig resten av Carrigers utgivning. Är också sugen på Schwab!

    SvaraRadera