fredag 6 mars 2015

Book Haul - BOKREA!

Då var det dags för min februari-book haul! Som också råkar vara en bokrea-special! ^^ Jag spenderade de första timmarna av bokrean på Science Fiction bokhandeln och Akademibokhandeln, dock köpte jag bara böcker hos SF-bokhandeln. Hittade inte så mycket direkt, vilket är ganska tråkigt. Men de jag hittade verkar hur bra som helst! Utöver det så har jag också fått några recex och köpt ett seriealbum samt lite från Bokus.


Recensionsexemplar från Apart Förlag - tack så mycket!

Sherlock Holmes: En studie i rött av Ian Edginon och Sir Arthur Conan Doyle
Har redan läst den här (recension kommer snart) och tyckte väl att den var helt okej.

Zombie Överlevnad - Din guide till apokalypsen av Herman Geijer och Jimmy Wallin
Vem vill inte överleva apokalypsen? ^^

A Game of Thrones Vol 1 av George R. R. Martin
Läste den här för något år sedan, läs min recension här!



Gameboard of the Gods av Richelle Mead
Förbokade den här väldigt tidigt under rean på Bokus - vilket var ganska bra eftersom den försvann sedan!

Icons av Margaret Stohl
Köpt på SF-bokhandeln, får se vad jag tycker om den. ^^

The Wicked + The Divine av Kieron Gillen
Har varit jättepepp på att läsa det här seriealbumet ett tag nu! Måste läsas så snart jag kan! <3



Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld
Har varit sugen på att läsa Jägerfelds ganska länge nu, så köpte den här från bokrean på Bokus.

The Jewel av Amy Ewing
Ett fynd från Bokus lagerrensning. Gillar omslaget, även om jag fortfarande föredrar det andra.

The Hunger Games av Suzanne Collins
Hittade den här på Bokus lagerrensning - så självklart köpte jag den eftersom jag vill ha hela trilogin hemma i hardback!



Shadows in the Silence av Courtney Allison Moulton
Köpte de andra böckerna i den här serien för ungefär två år sedan så det kanske är dags att börja läsa den snart...

Of Beast and Beauty av Stacey Jay
Har läst Jays Juliet Immortal tidigare och tyckte att den var riktigt bra, så ser nu fram emot att få läsa hennes fairytale retelling.

Black City av Elizabeth Richards
Haft ögonen på den här under några år nu, så är riktigt glad att ha den i min bokhylla!

Det var böckerna från årets bokrea! Har ni hittat några bra?

4 kommentarer:

  1. The Wicked + The Divine är så fiin =) vill läsa den nån gång snart =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är den! Och jag hoppas verkligen på att den kommer att vara bra! :D

      Radera
  2. Oh, Of Beast and Beauty är jag jättenyfiken på, så ser fram emot din recension på den. I övrigt så har jag också The Jewel i det där omslaget, men jag ångrar lite nu att jag inte köpte den i hardback efter att ha sett uppföljarens omslag. Fast jag har ju inte läst den än eller, så vem vet om jag gillar den. :) Och jag har läst Icons, Black City & Shadows in the Silence och gillar alla. Plus att Icons har världens bästa karaktär, Ro. Hoppas du gillar dina nya böcker. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då ska jag ta och prioritera Of Beast and Beauty lite. :) Börjar också ångra mig lite att jag köpte just det omslaget, men den var riktigt billigt! Så skyller på att jag är ekonomiskt :P Ser fram emot att få läsa Icons, Black CIty och Shadows in the Silence!! :D

      Radera