måndag 9 mars 2015

2 månader kvar till SIS15!!!

Om det är något jag har börjat se fram emot nuförtiden så är det Stockholms Internationella Seriefestival som går av stapeln i maj varje år. Det är lite som Bokmässan (inte för att jag har varit där, men jag kan visualisera det!) fast med inriktning på allt med serier, istället för allt med böcker. Visst slår min lysande beskrivning er med häpnad? ^^

Det här kommer bli tredje året som jag är där och andra året som jag kommer att vara volontär. Än så länge har jag inte hittat så mycket information om vilka gäster som kommer, men jag kan tänka mig att många svenska illustratörer och förlag kommer att vara på plats tillsammans med alla inom fanzin och small press. Eftersom seriefestivalen har utökats så tror jag även att den kommer bli ännu större i år!

Jag kommer med säkerhet att skriva flera inlägg om SIS, både innan och efter, men jag kommer nog vänta på att mer information släpps.

Datumet för seriefestivalen är 9-10 maj. Är det några som planerar att vara där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar