söndag 8 december 2013

3 x Minirec: Carpe Corpus, Pure & Chasing Brooklyn

Carpe Corpus (The Morganville Vampires #6) av Rachel Caine
Goodreads... 356 sidor, utgiven 2009

Efter att ha tyckt att den förra boken stod stilla i handlingen så hade jag hoppas på att Carpe Corpus faktiskt skulle ha någon utveckling, vilket den faktiskt hade. Och på flera sätt än vad jag hade tänkt mig också!

Gillade verkligen slutet på den här boken, det ger mig så mycket hopp för de kommande böckerna!

Betyg: 4/5 stjärnor



Pure (Covenant #2) av Jennifer L. Armentrout
Goodreads... 329 sidor, utgiven 2012

Seth Seth Seth... hur kunde jag inte gillat dig under första boken? Du är helt enkelt bara för awesome och en av mina absoluta favoritkaraktärer just nu! Kan inte att vänta på att få läsa mer om dig!! <3

Trots att jag inte tyckte att Pure nådde upp till samma spänning och drama som Half-Blood, så tyckte jag att den var väldigt bra ändå. Massor av överraskningar och nya tvister i handlingen gör den till en stor favorit! (och Seth förstås!) ^^

Betyg: 4/5 stjärnor



Chasing Brooklyn av Lisa Schroeder
Goodreads... 412 sidor, utgiven 2009

Min fjärde versbok av Lisa Schroeder - jag tröttnar verkligen aldrig på att få läsa något av henne!

Precis som med hennes tidigare böcker så handlar även den här om förhållanden, och blandat med lite fantasy och krossade hjärtan så tror jag att Chasing Brooklyn är den bästa boken jag har läst av Schroeder

Betyg: 4.5/5 stjänor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar