söndag 22 december 2013

6 x Minirec: Seriealbum & Noveller!

Ännu fler minirecensioner - inte många recensioner kvar för året nu! *gör en glad dans som inte liknar något ni någonsin har sett*

What to Buy the Shadowhunter Who Has Everything (And Who You're Not Officially Dating Anyway) (Bane Chronicles #8) av Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan
Goodreads... 40 sidor, utgiven 2013

Redan när jag första gången läste titeln till den här novellen, så visste jag att den skulle bli en stor favorit! Varför? Eftersom den handlar om Magnus och Alecs förhållande!! Älskade varje minut under läsningen och jag kan inte vänta på att få läsa The Course of True Love [and First Dates]!

Betyg: 5+/5 stjärnor!



Lou! Vol 1 Dagboksdagar av Julien Neel
Goodreads... 48 sidor, utgiven 2009

Lou! böckerna har jag sett många gånger på olika bokbloggar, och även om jag inte visste vad den direkt handlade om så blev jag nyfiken på den. Så jag en dag på biblioteket plockade jag bara upp den och började läsa, och oj vilken söt och rolig läsning det var!

Dagboksdagar handlar i stort sett om olika händelser i flickan Lous liv, och varje sida bjuder på en ny och rolig historia. Kommer helt klart att plocka upp nästa bok när jag ser den på biblioteket!

Betyg: 4/5 stjärnor




Zita the Spacegirl (Zita the Spacegirl #1) av Ben Hatke
Goodreads... 192 sidor, utgiven 2011

Zita the Spacegirl är ett härligt och fantasifullt seriealbum, men tyvärr så rycktes jag aldrig med i handlingen och enligt mig så kunde Zita på lite jobbig ibland. =/

Betyg: 3/5 stjänor






The Rabbits av Shaun Tan & John Marsden
Goodreads... 32 sidor, utgiven 1998

Jag har aldrig läst en bok av Shaun Tan som jag tycker är riktigt läskig. Meningsfull? Ja. Passande alla åldrar? Ja. Tankeväckande? Ja. Läskig? Nej.

Och medan The Rabbits fortfarande är en väldigt typsikt Tan-bok (tänker mest på illustrationerna här) så tycker jag att hans kaniner är riktigt läskiga!! De ser ut att planera jordens undergång eller något. Men utöver det, så tycker jag att The Rabbits är en av Tans bästa böcker och han och Marsden lyckas väldigt bra att berätta en historia som har ett tydligt budskap.

Betyg: 4/5 stjärnor



Kin (The Good Neighbors #1) av Holly Black & Ted Naifeh
Goodreads... 144 sidor, utgiven 2008

Återigen ett seriealbum jag inte visste fanns och som jag bara plockade upp och läste på biblioteket - jag börjar ana en ny vana här, eller vad? ^^

Gillade både berättelsen och illustrationerna. Tycker det är ganska spännande att få se och läsa om faeires, för det är inte så ofta man får göra det tycker jag. Iaf, så har jag inte sett så många seriealbum om dem.

Betyg: 3.5/5 stjärnor




Fracute Me (Shatter Me #2.5) av Tahereh Mafi
Goodreads... 68 sidor, utgiven 2013

Efter läsningen av första boken så tyckte jag att Adam var okej, efter andra boken så tyckte jag mest att han var jobbig. Men nu efter att ha läst hans novell, så tycker jag bara att han är ett irritationsmoment i hela serien och inte förtjänar att vara med! =P

Hoppas på något sätt att Mafi efter den här menar att Adam och Juliette aldrig kommer att hålla ihop! Ni som har läst Fracture Me förstår säkert vad jag menar. ;)

Betyg: 3/5 stjärnor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar