torsdag 5 december 2013

Vinter Enkät

Har sett denna enkät cirkulera ett tag nu på lite olika bloggar och eftersom det är många som har taggat "alla som inte har gjort den", så tänkte jag att det kunde vara kul att göra den - eftersom så många har frågat! ^^

Senaste bokköp: några seriealbum jag visade upp i min förra bookhaul.

Senaste bibblolånen: Hopeless av Colleen Hooper samt Identical av Ellen Hopkins.

Senaste utlästa boken: Eituqette & Espionage av Gail Carriger - ÄLSKADE DEN!!

Favorittidning: Jag är en sådan person som gärna läser lite blandat, bara det handlar om något kreativt. Typ som pyssel, skrivande och inredning.

Plats där jag helst läser: Kan läsa i stort sett vart som helst, men favoritplatsen är sängen.

Så sorterar jag min bokhylla: Olästa och lästa böcker var för sig, sedan är de sorterade efter typ av bok (hardback, paperback etc) men även efter vilken typ av bok det är och efter serie och författare. Låter komplicerat? Kanske, men det ser bra ut iaf! =3


En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: En bok som gjorde ett stort intryck på mig var boken Eldens Gåva av Noomi Hebert, Lena Ollmark och Åsa Ekström. Kommer fortfarande ihåg idag vad den handlar om. =)

Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: En världsatlas för barn som jag brukade bläddra i som 5-åring. ^^

Vad ser jag mest fram emot att läsa i vinter: Massor! Skulle gärna vilja läsa större delen av min TBR-hylla, men den drömmen är väldigt långsökt... 

Då var den enkäten också gjord! Och så kör jag på en klassiker och taggar alla som inte har gjort den ännu! ^^

2 kommentarer:

  1. Jag vill också att min TBR hög ska minska i vinter, men så får man böcker i julklapp och nya böcker släpps = ingen minskning

    SvaraRadera
  2. Älskade också E&E hoppas på att läsa del 2 snart

    SvaraRadera