torsdag 26 december 2013

3 x Minirec: World After, Throne of Glass & Touched

World After (Penryn and the End of Days #2) av Susan Ee
Goodreads... 314 sidor, utgiven 2013

Vilken underbar uppföljare till en av mina favoritböcker någonsin! Jag hade så stora förväntningar på World After att jag faktiskt trodde att jag skulle hitta något fel på handlingen, eller att den inte skulle vara lika rolig som Angelfall - men jag måste säga att den är minst lika bra om inte bättre! Det är iaf mycket läskigare (och lite äckligare) scener i den här än den tidigare boken!

Betyg: 5+/5 stjärnor!




Throne of Glass (Throne of Glass #1) av Sarah J. Maas
Goodreads... 406 sidor, utgiven 2012

Jag hade hörde väldigt blandade åsikter om den här boken innan jag faktiskt tog mig tiden att börja läsa den. Men det visade sig att jag verkligen gilla själva handlingen, och jag tycker även att karaktärerna och miljön är riktigt spännande. Känns lite som att det finns massor att utforska i de nästa 5 böckerna!

Betyg: 4/5 stjärnor!





Touched (Sense Thieves #1) av Corrine Jackson
Goodreads... 343 sidor, utgiven 2012

Av någon anledning så är jag alltid lite extra kritiskt när det gäller böcker inom paranormal romance genren. Antagligen för att jag har läst så många och vissa ämnen börjar kännas lite (läs: mycket) uttjatade. Men Touched överraskade mig med otroligt sympatiska karaktärer och en spännande handlingsutveckling! Jackson gjorde stundvis handlingen väldigt intensiv att läsa och det var vissa ögonblick då jag var tvungen att lägga ner boken, bara för att jag tyckte att den var för bra och fruktansvärd på samma gång.

Betyg: 4/5 stjärnor!


4 kommentarer:

  1. World After är SÅ bra!! Älskar att den är så läskig samtidigt som den är riktigt rolig samtidigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så. Ee är väldigt bra på att skriva på det viset :P

      Radera
  2. Throne of glass är riktigt bra och även tvåan. Nu längtar jag tills jag får hem World After..:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill verkligen läsa 2:an, ser verkligen fram emot den! :D

      Radera