tisdag 17 december 2013

Top Ten Tuesday

Varje tisdag anordnas Top Ten Tuesday av The Broke and the Bookish och går ut på att ge sina Top 10 i ett valt tema/ämne.

Veckans ämne är:
Top Ten New-To-Me Authors I Read In 2013



Jamie McGuire
Älskade McGuires Underbara Helvete och det är tack vare henne som jag är otroligt sugen på att läsa flera New Adult böcker!

Marie Lu
Var inte så länge sedan jag läste ut Lu's bok Legend, och det är verkligen fantastiskt hur hon lyckas skapa sådana minnesvärda karaktärer och miljöer.

Sarah Rees Brennan
Man kan alltid lita på att Brennan böcker får en att skratta och gråta på samma gång.



Laini Taylor
En mer fantasifull författare får man leta efter!

Jennifer Estep
Estep är en av de där författarna som kan ta ett väldigt tjatat ämne inom YA-världen och få det att kännas nytt och spännande. 

Liz Coley
Det är sällan jag tycker att en bok är både bra och fruktansvärd, men på något sätt så lyckades Coley få mig att känna många känslor som slåss mot varandra. 



Marissa Meyer
Författaren som fick mig att älska fairytale retellings! 

Suzanne Collins
Tog mig ett tag (läs: väldigt långt tid) att faktiskt läsa Hungerspelen men nu när jag har gjort det, så absolut älskar jag den boken (och filmen!) och bara det gör att Collins hamnar väldigt högt upp på den här listan!

Tahereh Mafi
Alla som har läst Mafis böcker kan inte ha undgått hur unikt och annorlunda hon skriver, och det tillsammans med hennes böckers handlar (host Warner host) gör henne till en av mina favoritförfattare under hela 2013!



David Levithan
Behövs det ens några ord?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar