måndag 1 juni 2015

Månadsrapport Maj -15

Det har hänt så mycket i maj att jag är förvånad över att jag fick något läst överhuvudtaget. Men jag har haft något av ett flyt och lyckas läsa 12 böcker, speciellt i början av månaden då jag läste ut fyra böcker på en helg! Resten av månaden blev dock lite långsammare, men jag är helt klart nöjd med vad jag har läst.

Vicious, Facing Facts, Unbreakble och The Crown of Ptolemy är inte med på bilden.

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 2909
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 4
Lästa böcker: 8

Goodreads Reading Challenge: 52/150
Finish That Series Challenge: 1 serie (totalt 6 under 2015)
  1. Nattsagor för sömnlösa av Johanna Wester
  2. Kickar av Staffan Cederborg
  3. Vicious av V. E. Schwab
  4. Curtsies & Conspiracies av Gail Carriger
  5. Fangirl av Rainbow Rowell
  6. Zelda vs. Patriarkatet av Lina Neidestam (seriealbum)
  7. The Wicked Will Rise av Danielle Paige
  8. The Reckoning av Kelley Armstrong 
  9. Facing Facts av Kelley Armstrong (novell)
  10. Stjärnstenen av Jo Salmson
  11. Unbreakable av C. C. Hunter (novell)
  12. The Crown of Ptolemy av Rick Riordan (novell)
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Vicious av V. E. Schwab
Jag blev glatt överraskad av Schwabs bok, den var verkligen inte vad jag väntade mig!

FAVORIT
Curtsies & Conspiracies av Gail Carriger
Fattar inte varför det tog så lång tid för mig att läsa den här boken - den var ju helt otrolig!! Måste läsa Carrigers andra böcker snart!

BESVIKELSE
Kickar av Staffan Cederborg
Hade riktigt svårt att komma in i den här boken, men den hade sina goda sidor ändå. Helt enkelt bara inte för mig.

FINASTE OMSLAG


--------------------------------------------------------------------------------
PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

För juni har jag satt målet att skriva klart alla ännu oskrivna recensioner samt att försöka hinna läsa lite mer. Vilket jag tror, med tanke på att skolan är över och jag har sommarlov, är genomförbart. ^^  Utöver det samt min praktik så får jag se vad som händer.

Hur har er läsning gått under maj? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar