tisdag 30 juni 2015

Månadsrapport Juni -15

Juni har nog varit det här årets bästa månad för mig! Det har hänt så otroligt mycket roliga saker och jag har mått så bra (även om jag nu i slutet lider lite av värmeslag), dessutom så har min läsning gått bra också! Hehe, det känns lite som om jag går runt med ett leende på läpparna dagarna i ända. ^^

Bland annat så har jag denna månad träffat George R.R. Martin *fangirlskrik* när han kom förbi SF-bokhandeln (som jag för övrigt praktiserar på under sommaren), jag har fixat allt för min ansökan till högskolan, jag ligger inte fruktansvärt efter med mitt recensionsskrivande, det är äntligen ordning i mina bokhyllor (även om jag kommer behöva en till med tanke på det stadiga antalet nya böcker jag har) och till sist så känner jag bara en inre frid av att livet rullar på och det känns som om det händer saker.

Icicles Like Kindling är inte med på bilden.

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 3794
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 3
Lästa böcker: 11

Goodreads Reading Challenge: 66/150
Finish That Series Challenge: inga avslutade serier denna månad...

  1. Origin av Jennifer L. Armentrout
  2. Spellcaster av Claudia Gray
  3. Sagor från Kobrans tid: Revolution av Enrique Fernandez (seriealbum)
  4. Icicles Like Kindling av Sara Rassch (novell)
  5. Badortsmysteriet av Agatha Christie
  6. Eldhäxan av Peter Bergting 
  7. Isskeppet av Peter Bergting
  8. Döden på Nilen av Agatha Christie
  9. Seraphina av Rachel Hartman 
  10. Huset mittemot av Alex Haridi
  11. Wayward Vol 1: String Theory av Zim Sub m.fl. (seriealbum)
  12. Miss Mayhem av Rachel Hawkins
  13. The Storyspinner av Becky Wallace
  14. Landline av Rainbow Rowell

(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Seraphina av Rachel Hartman
WOW! Det den här blow my mind! Helt klart en av årets bästa böcker!

FAVORIT
Landline av Rainbow Rowell
Det är helt otroligt hur Rowell kan röra mitt hjärta med sina böcker - jag måste helt klart läsa hennes böcker som jag ännu inte har läst!

BESVIKELSE
Huset Mittemot av Alex Haridi
Den här boken hade sina positiva stunder, men vi kom helt klart inte överens.

FINASTE OMSLAG

--------------------------------------------------------------------------------
PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Jag kommer fortsätta på min praktik, som kommer fortsätta ända till mitten av augusti. Förhoppningsvis så kommer min läslust fortsätta även i juli, och jag hoppas jag kan hålla den i liv med några lättsamma contemporary-böcker. ^^ Utöver det vet jag inte vad jag ska göra direkt... jag får se helt enkelt!

Hur har juni varit för er? =)

9 kommentarer:

  1. Du hann med en rejäl hög!

    SvaraRadera
  2. Du hann med en rejäl hög!

    SvaraRadera
  3. Åh ja, Seraphina! Så bra är den. <3

    SvaraRadera
  4. Wow, så många böcker du hann med.

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig månad du verkar ha haft!! Häftigt att möta Martin!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är typ ett av de största ögonblicken i mitt liv! :D

      Radera