fredag 26 juni 2015

Sagor från Kobrans Tid: Revolutionen

Sagor från Kobrans Tid: Revolutionen av Enrique Fernanez (original. Les Contes de l'ère du Cobra: Révolution)
Serie: Sagor från Kobrans Tid #2
Sidantal: 48
Utgiven: 2015 (2012)
Språk: Svenska
Betyg: 4/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!


Fernandez har igen skapat en fantasifull berättelse komponerat med bilder som är helt underbara! Jag tycker dessutom att Fernandez med denna volym, även om den inte är min personliga favorit, har höjt ribban för sina verk.

Sagor från Kobrans Tid: Revolution fortsätter där förra volymen slutade med att Maluuk och Irvi ska försöka störta tyrannen Kobra samtidigt som Sian fortsätter sin förtvivlande vistelse i Prinsessornas hus. Jag gillar verkligen hur Fernandez återupptog vad som hände i början av första volymen och vävde in det på ett så bra sätt i slutet, det är helt klart ett väldigt speciellt sätt att skriva en berättelse på.

Som vanligt älskar jag hans illustrationer, för de är så färgstarka och unika. Av någon anledningen så blev jag också riktigt förtjust i hur han ritade ögon! De var helt enkelt bara för fina och jag kände verkligen hur karaktärernas ögon drog mig in i handlingen. Ledsna ögon, glada ögon, upprörda ögon, lugna ögon. Fernandez har helt klart förmågan att skapa känslor genom sina illustrationer.

Åter en gång så imponerar Fernandez på mig och jag kan inte annat än att varmt rekommendera denna serie!


Det bästa med boken: bilderna och upplösningen.
Vad jag blev besviken på: att det inte finns ännu en bok i serien!

Andra böcker i serien:
1. De Älskande
2. Revolution

Tack till Ordbilder Förlag för recensionsexemplaret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar