torsdag 11 juni 2015

The Red Pyramid: The Graphic Novel

The Red Pyramid: The Graphic Novel av Rick Riordan
Illustratör: Orpheus Collar
Serie: The Kane Chronicles: The Graphic Novels #1
Sidantal: 192
Utgiven: 2012
Språk: Engelska
Betyg: 3.5/5 stjärnor


The Red Pyramid har länge varit en av mina favoritböcker och jag har väntat i flera år på att få läsa den grafiska versionen. Vilket jag nu (uppenbarligen) har gjort! Vad tyckte jag om den?

Jag tyckte att helhetsintrycket av albumet var helt okej. Den följer originalberättelsen ganska bra, även om det var vissa detaljer som hade tagits bort. Men det var inget jag störde mig på eftersom jag efter ett antal läsningar av boken kan handlingen ganska bra och jag antar att folk som läser albumet inte kommer märka något.

Något av det bästa med albumet var helt klart illustrationerna av Collar! Jag gillade helt klart hur han lyckades med alla detaljer och karaktärsdrag hos karaktärerna, speciellt med tanke på att vissa av dem är lite speciella.

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag verkligen gillade det här albumet och att jag verkligen ser fram emot nästa volym i serien!


Det bästa med boken: illustrationerna.
Vad jag blev besviken på: att de hade tagit bort detaljer från originalberättelsen.

Andra böcker i serien:
1. The Red Pyramid: The Graphic Novel
2. The Throne of Fire: The Graphic Novel
3. Untitled

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar