lördag 20 juni 2015

Nya Omslag - The Sword of Summer

Äntligen äntligen ÄNTLIGEN!!! Äntligen så har omslaget till The Sword of Summer av Rick Riordan kommit! Och den är så fiiiiin!!


När jag först såg omslaget så hade jag lite svårt för det, det kändes helt enkelt inte rätt. Men nu när det har gått några dagar så tycker jag att det är jättesnyggt! Lite konstigt jag vet, men så kan det vara ibland.

Jag älskar verkligen färgpaletten och motiven i bilden, speciellt trädet och vargen (som jag gissar är världsträdet (aka Yggdrasil) och Fenrirulven). Om jag gissar rätt och Magnus verkligen kommer vandra längs Yggdrasil och träffa Fenrir så kommer jag bli överlyckligt - eftersom de är bland mina favoriter i den nordiska mytologin. Jag hoppas också på att Loki är med och att han inte är ond!

Ser ni fram emot The Sword of Summer och vad tycker ni om omslaget?

2 kommentarer:

  1. Åh, så fint! Måste i och för sig ta tag i The Heroes of Olympus och The Kane Chronicles först, men sen så!
    Hittade precis din blogg. Den är jättefin :)

    SvaraRadera