måndag 10 december 2012

Twisted - Gena Showalter

Twisted (Intertwined #3) av Gena Showalter
Goodreads

Genre: paranormal romance, YA, urban fantasy

Sidantal: 564
År: 2011

(Varning för Spoilers från tidigare böcker och handlingen!)


Handling

His vampire girlfriend might have brought him back to life, but he's never felt more out of control. There's a darkness within him, something taking over…changing him. Worse, because he was meant to die, death now stalks him at every turn. Any day could be his last.
Once upon a time, the three souls trapped inside his head could have helped him. He could have protected himself. But as the darkness grows stronger, the souls grow weaker—just like his girlfriend. The more vampire Aden becomes, the more human Victoria becomes, until everything they know and love is threatened.
Life couldn't get any worse. Could it?
Bedömning & Tankar
Hjärtskärande. Det är ett ord som beskriver precis det som jag kände efter att jag hade läst ut Twisted. Jag har nog aldrig läst en bok som har berört mig på det här viset. Mitt hjärta bröts flera gånger, jag grät för karaktärerna samtidigt som jag älskade hela berättelsen.

Det finns de serier som hela tiden bygger upp spänningen och händelser, de som är så bra att man inte kan vänta på nästa bok! Så har Intertwined-serien varit för mig. 


Frågor får äntligen sina svar, men istället ställs en ny, vad kommer att hända nu? Problemen byggt under hela boken ända till ett slut som jag helt enkelt avgudade. Jag bara satt och gapade av förvåning och förfäran att boken helt plötsligt var slut. 


En helt ny sida av boken var att utöver att man får läsa från Adens och Mary Anns Pov (point of view) får man även följa Victoria och Riley. Showalter är väldigt bra att skapa karaktärers olika röster (något jag avgudar henne för) och jag blev glatt överraskad när jag 

Jag är inte ett större fan till Mary Ann, men i Twisted började jag gilla henne mer och känna sympati för henne. Hon hamnade i skuggan av de andra starkare karaktärerna, men nu får hon glänsa mer. Mary Ann har en väldigt stor roll i boken nu, och jag beundrar henne för allt hon gjorde. 

Twisted är helt överlägset en av mina favoritböcker i år! Rekommenderar hela serien till dem som gillar många magiska varelser blandat med kärlek och vänskap i en enda bok.

Favoritkaraktär: Riley

Bästa del/scen: de sista sidorna, så spännande!
Citat: "Perhaps she was the stupid one, because she tossed her hair over one shoulder, offering him an irresistible view.
Trying to tempt him, Vic?
No. Never.
Really?
Fine. Yes. I am trying to tempt him. He´s mine!
And now she was talking to herself. The day improved by the minute."
- Victoria



Andra delar i serien:
3. Twisted
4. Untitled

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar