måndag 31 december 2012

Månadsrapport December -12

Jag kan inte säga det här tillräckligt många gånger - men detta är sista månadsrapporten för i år! Shit, vad tiden har flugit iväg sedan jag startade bloggen. Känns som om det var förra veckan jag satt i skolan och skrev mitt första inlägg. 
Blev inte lika många böcker lästa den här månaden, speciellt nu mellan julafton och nyår har jag mest bara påbörjat ca 6 böcker utan att ha läst speciellt långt i dem. Men några guldklimpar blev det i alla fall, och större delen av böckerna var riktigt spännande!

Lästa böcker: 15
Antal sidor: 5110



Bästa bok
Onyx & Opal av Jennifer L. Armentrout

Det är något speciellt med hennes böcker, något som gör att jag blir helt besatt av dem! Och för en gång skull är det inte fantasy. Ser fram emot att läsa hennes andra serie, Convenant.

Favorit

Dödsritten av Maggie Stiefvater

Älskade verkligen den här boken! Den var helt underbar och unik, rekommenderar den till alla. Jag kommer nog att läsa om Maggies varulvsserie någon gång nästa år också, bara för att jag vill läsa mer av henne!

Besvikelse

Goddess Interrupted av Aimée Carter

Det är verkligen hemsk när man förlorar förtroendet i en serie som har så mycket potential. Även om jag är intresserad av att veta hur denna triologi kommer att avslutas, kommer den nog aldrig att bli en favoritserie för mig. 

Månadens Kategori: Mest Utstående Bok

Heist Scoiety av Ally Carter
Hade ganska svårt att hitta ett tema för "Månadens Kategori", jag hade inget speciellt tema och alla böcker var så olika varandra. Så varför inte vända det negativa till det positiva? Heist Society var en rikitigt underhållande bok om tjuvar, något jag aldrig har läst om tidigare. Och jag ser fram emot att läsa de andra böcker i serien, samt Carters andra serier!

Blev en hel del nya serier som jag ska fortsätta och avsluta, många nya bra författare den här månaden också. 

Vad har ni under december? Några som ni rekommenderar? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar