lördag 16 november 2013

Vad jag ser fram emot 2014 del 1

Jag är säkert inte den enda som ser fram emot det nya året, med alla spännande nya böcker (många väldigt efterlängtade), filmer som man har längtat efter sedan flera år tillbaka, och sedan så klart alla dessa underbara event som bara väntar på en! Och med det i tankarna så tänkte jag att det kunde vara en idé att dela med mig av vad jag ser fram emot, och  det skulle även vara kul om ni kunde dela med vad ni ser fram emot 2014 i någon liten kommentar. ^^ Och då kommer jag dessutom lägga upp dem i nästa inlägg! =D

NÅGRA BÖCKER JAG SER FRAM EMOT


Modernsista måste vara det ledande svenska förlaget av dystopi-böcker! Först var det böckerna i Divergent-serien, och nu ska den svenska översättningen av Prodigy av Marie Lu komma! Det preliminära utgivningsdatum är 2014-04-05.

Lady Thief av A. C. Gaughen är den andra boken i en omtolkning av Robin Hood, och uppföljaren till boken Scarlet. Kan inte vänta på att äntligen få läsa den! ^^
Det är beräknat att boken ska komma 2014-02-11.

Ignite Me måste vara en av nästa års största efterlängtade böcker för många, jag vet iallafall att det är så för mig. =) Lite ledsen över bara att det faktiskt är den sista och att vi antagligen inte kommer få se mer av Warner efter det! ='(
Utgivningsdatumet är för närvarande 2014-02-04.

och så en liten nyhet till alla som kanske inte läser så mycket på engelska och därför läst Divergent av Veronica Roth på svenska...


Four av Veronica Roth en novellsamling med samtliga fyra noveller (vad jag vet) berättade från Four/Tobias point of view. Kan tänkta mig att många kommer bli överlyckliga när den kommer ut 2014-03-15 (på ett ungefär).


VAD SER NI FRAM EMOT 2014?

1 kommentar:

  1. Det finns så många böcker och filmer jag ser fram emot nästa år, men framförallt; Killer Frost av Jennifer Estep, The Blood of Olympus av Rick Riordan, City of Heavenly Fire av Cassandra Clare, Split Second av Kasie West och The Retribution of Mara Dyer av Michelle Hodkin. :)

    SvaraRadera