söndag 10 november 2013

3 x Minirec: Hope, A Game of Thrones & Den Glädjelösa Ön

Hope (Faerieground Trilogy #2) av Beth Bracken & Kay Fraser
Goodreads... 288 sidor, utgiven 2013

Hope var en besvikelse när jag jämför den med den tidigare boken Wish. Handlingen var inte längre så spännande, och inte ens de fina bilderna lyckades förbättra mitt läshumör. =(

Något som jag däremot gillade var slutet på den här boken! Gillade att se hur Soli och hennes mamma på ett vis får ett fint ögonblick och hur spännande den slutade. Kommer iaf att plocka upp den sista boken när den väl kommer ut. =)




A Game of Thrones: Kampen om Järntronen Vol 1 av George R. R. Martin
Goodreads... 192 sidor, utgiven 2012

Det här seriealbumet var den första kontakten jag kom med George R. R. Martins berättelse i skriven form, och det enda jag kan säga är att jag ÄLSKADE DEN!!!

Kändes otroligt lyxigt att läsa ett seriealbum som var helt i färg, och vad jag vet så följer den originalberättelsen ganska noggrant även om det så klart är lite förkortat för att kunna få plats på sidorna. Kan inte annat än att rekommendera detta, kanske speciellt om man är intresserad av att läsa A Song of Ice and Fire men inte orkar läsa (tegelstens-) böckerna.




Den Glädjelösa Ön av Enrique Fernández
Goodreads... 64 sidor, utgiven 2011

Fernández imponera på mig tidigare med Aurore, och om man ska lita på alla som har läst båda så ska Den Glädjelösa Ön vara den bästa av dem. Jag vet inte direkt om jag håller med, eftersom båda böckerna är väldigt olika och båda förtjänar den uppmärksamhet dem får.

Med DGÖ så gillade jag hur man fick följa en först-till-synes väldigt butter och sträng man som bara tror på sitt eget förnuft, men efter att ha mött en fantasifull flicka så ställs hela hans värld på ända. Berättelsen var väldigt fin och lite humoristiskt, och jag rekommenderar den verkligen till ALLA!

2 kommentarer:

  1. Jag har läst tegelstenarna i Game of Thrones och ÄLSKAR dem, så jag ska nog läsa det där seriealbumet också. Antagligen en bra start för jag har aldrig läst seriealbum baserade på böcker innan. :)

    SvaraRadera
  2. Jag hör inte till "alla" - tyckte mycket bättre om Aurore än Den glädjelösa ön ;) Vill ha mer från Fernandez i den härliga stilen!

    SvaraRadera