tisdag 19 november 2013

3 x Minirec: Anya's Ghost, Det Sista Rådet & Dracula

Anya's Ghost av Vera Brosgol
Goodreads... 221 sidor, utgiven 2011

Var det några fler än mig som trodde att Anya från början var en liten flicka? För om man kollar på omslaget, så ser hon ju ganska ung ut - och därför blev jag rätt så förvånad när det visade sig att hon var tonåring. Snacka om att omslaget ger en fel bilder om handlingen! =P

Anya's Ghost är minst sagt intressant, den tar upp så många ämnen att jag tappade bort några av dem under läsningen. Den är fruktansvärd och spännande, fint tecknad och mästerligt berättad. Rekommenderas till alla!





Det Sista Rådet (Amulett #4) av Kazu Kibuishi
Goodreads... 221 sidor, utgiven 2013

Som jag nämnde i min recension på de tre första böckerna så var jag tveksam till både handlingen och karaktärerna i början, men nu efter att ha läst fjärde boken så förstod jag inte ens varför jag kände så!

Det är härligt att äntligen få reda på lite mer om själva världen och om Stenväktarna, och även se hur långt Emily har kommit som person. Gillar de lite mörkare teman som Kibuishi har med, och som vanligt är ju hans illustrationer helt underbara! Rekommenderas!





Dracula av Bram Stroker & Michael Mucci
Goodreads... 128 sidor, utgiven 2008

Jag läste ju ett annat seriealbum av Dracula tidigare i år så jag fastnade inte så mycket för handlingen som jag kanske skulle ha gjort om det hade varit första gången.

Vad jag däremot gillade var tecknarstilen och det faktum att hela seriealbum är i färg - något som jag nuförtiden bara älskar då många album är i svart-vitt. ^^ Sammanfattningsvis så gillade jag den här versionen av Dracula, men jag föredrar versionen utgiven av förlaget Argasso.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar