söndag 17 november 2013

3 x Minirec: The Stranger, The Dark Discovery of Jack Dandy & The Transfer

The Stranger (The Syrena Legacy #0.4) av Anna Banks
Goodreads... 32 sidor, utgiven 2013

The Stranger är novellen som handlar om hur Galen och Rachel möts och hur det kommer sig att han faktiskt umgås så mycket med människor även om det är förbjudet.

Jag gillade verkligen den här novellen, dels för att den är så bra skriven och dels för att jag bara är helt galen i Galen! ^^

Det går att läsa novellen gratis här.




The Dark Discovery of Jack Dandy (The Steampunk Chronicles #2.5) av Kady Cross
Goodreads... 44 sidor, utgiven 2013

Jack Dandy måste vara en av de mest underbaraste karaktärer jag har läst om under hela året! Han är helt enkelt bara för spännande, och att äntligen få lära känna honom lite bättre är som en dream come true!

Det var under några scener som jag blev tårögd medan jag under andra bara flinade åt hur fräck Jack kunde vara - den här novellen är helt klart en berg-och-dal bana med många spännande stunder och den har bara höjt mina förväntar för The Girl with the Iron Touch!





The Transfer (Divergent #0.1) av Veronica Roth
Goodreads... 34 sidor, utgiven 2013

The Transfer är en den första novellen av fyra som kommer att handla om Four/Tobias och hur han upplever vissa perioder i sitt liv.

Trots att The Transfer är ganska kort så fick man en väldigt bra inblick hur Tobias hade det innan han valde att bli en Dauntless. Den är även väldigt medryckande och man får verkligen en djupare förståelse för Tobias som person. Ser verkligen fram emot nästa novellen som kommer ut i december!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar