lördag 23 november 2013

3 x Minirec: The Night After I Lost You, Saving Raphael Santiago & Life Before Legend

The Night After I Lost You (The Lynburn Legacy #1.5) av Sarah Rees Brennan
Goodreads... 9 sidor, utgiven 2013

The Night After I Lost You påbörjas direkt efter sluthändelserna i Unspoken, fast den är helt skriven i Ashs PoV.

Trots att jag inte är ett stort fan av Ash så gillade jag att få en inblick i hans tankar och känslor. Det gav verkligen en djupare förståelse för alla de beslut han fattade under första boken i serien, och det var nog bra det faktiskt. Eftersom jag inte alls förstod hur han kunde göra så allt det! Rekommenderas!




Saving Raphael Santiago (The Bane Chronicles #6) av Cassandra Clare & Sarah Rees Brennan
Goodreads... 40 sidor, utgiven 2013

Av alla Magnus Bane novellerna så är nog Saving Raphael Santiago den jag har gillat minst, den är fortfarande bra men inte alls lika bra som de andra. =(

Det kändes väldigt utdraget med att följa hur Magnus tar han om Raphael som pånyttfött-vampyr, även om det stundtals kunde vara ganska kul att läsa om hur de hela tiden bråkade. Men jag saknade ändå den där gnistan som finns med i de tidigare novellerna.





Life Before Legend (Legend #0.5) av Marie Lu
Goodreads... 38 sidor, utgiven 2013

Det var ju inte för så länge sedan som jag läste Legend så mitt minne av June och Day är fortfarande rätt så färskt, och det var nog tur det faktiskt. Eftersom det då blev lite roligare läsa om hur de var som lite yngre, och hur de har utvecklats under de åren som skiljer sig mellan novellen och första boken.

Jag tycker fortfarande bättre om June än om Day, vet inte riktigt varför faktiskt. Kanske kan jag relatera mer med henne? Iallafall så älskar jag verkligen att läsa om dem båda och jag ser verkligen fram emot när Prodigy kommer ut på svenska nästa år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar