fredag 1 september 2017

Månadsrapport Augusti -17

Då var semestern över och jag är tillbaka i skolbänken. Läsningen under augusti har återigen gått lite upp och ner, mer mot slutet av månaden när jag fick in lite rutiner i vardagen. Men jag har läst några riktigt bra böcker! Kanske till och med en av årets bästa.

IMG_2958

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 3146
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 5
Lästa böcker: 6
Omläsningar: 2

Goodreads Reading Challenge: 96/100

Påbörjade serier: 2
Avslutade serier: -
  1. Clockwork Prince av Cassandra Clare
  2. Clockwork Princess av Cassandra Clare
  3. Fables Deluxe Edition Vol 5 av Bill Willingham m.fl. (seriealbum)
  4. Fables Deluxe Edition Vol 6 av Bill Willingham m.fl. (seriealbum)
  5. Ms Marvel Vol 6: Civil War II av G. Willow Wilson m.fl. (seriealbum)
  6. The Gentleman's Guide to Vice and Virtue av Mackenzi Lee
  7. Sisters Vol 1: Familjeband av Christophe Cazenove (seriealbum)
  8. Sisters Vol 2: Oss emellan av Christophe Cazenove (seriealbum)
  9. Min superkraft av Viktor Frisk
  10. The Falconer av Elizabeth May
  11. I Am Not A Serial Killer av Dan Wells
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
I Am Not A Serial Killer av Dan Wells
En av de mer unika ungdomsböcker jag har läst på länge. Kommer utan tvekan fortsätta läsa serien!

FAVORIT
A Gentelman's Guide to Vice and Virtue av Mackenzi Lee / The Falconer av Elizabeth May
Blev två stycken favoriter denna månad, båda historiska. Båda var bra på sina sätt men jag älskade verkligen miljöerna som Lee och May skriver om. 

BESVIKELSE
-

FAVORIT OMSLAG

15791085

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Jag ska åka på bokmässan!! Var där för första gången 2015 över en dag själv, och det slutade som en av de bästa dagarna det året. Träffade så många trevliga människor och hade jättekul. Denna gång kommer jag stanna två nätter och jag kommer inte vara ensam. Jag hoppas verkligen på att det kommer bli minst lika bra denna gång.

Utöver bokmässan (och peppen inför den) kommer jag plugga då jag har börjat med Litteraturvetenskap nu. Min kurslitteraturlista är full med både fack- och skönlitteratur som jag ser fram emot att få dyka djupare in i. ^^

Hur har augusti varit för er? Läste ni några bra böcker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar