fredag 8 september 2017

Läsa i helgen #3

Läsningen har gått långsamt för mig under den senaste veckan. Istället har jag (när jag inte pluggar) kollat på serier då det har dykt upp lite nytt på netflix. Främst har jag njutit av Lucifer, vilket passade perfekt eftersom jag samtidigt läste Good Omens av Terry Prachett & Neil Gaiman. Under helgen kommer jag bli tvungen att läsa en del facklitteratur samt göra en analys av The Raven av Edgar Allan Poe, men jag hoppas även kunna hinna med två böcker.

IMG_2959

Dumplin' av Julie Murphy
Hade denna i förra veckans Läsa i helgen men aldrig för mig att läsa något i den. Av någon anledning kan jag pausa böcker där en peripeti (vändning i handlingen (ett ord från min litteraturkurs) (behöver börja använda dem för att komma in i språket)) börjar och det är något jag stör mig själv på. Än så länge gillar jag Dumplin' jättemycket hittills och jag vill inget annat än att fortsätta. Får se hur detta kommer utveckla sig.

Flame in the Mist av Reene Ahdieh
Ska läsa denna för min bokcirkel nu på tisdag. Älskar beskrivningen av handlingen och jag hoppas att den lever upp till min förväntningar! 

Vad ska ni läsa i helgen?

3 kommentarer:

  1. Åh, jag är så sugen på att läsa Dumplin'!

    SvaraRadera
  2. Känner mig nyfiken på Dumplin'. :) Själv lyssnar jag på Lögnernas träd i helgen. Gillar den hittills. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh! Har varit nyfiken på Lögnernas träd ända sedan den kom ut. Får ta och plocka upp den snart. :)

      Radera