måndag 4 september 2017

6 engelska böcker jag ser fram emot under hösten!

Med vädret som har varit de senaste dagarna, så kan vi väl säga att hösten har kommit lite smått? Och med hösten så är det dags att börja kolla på de böcker som kommer ut. (Vad annars liksom?) Det är många av mina favoritförfattare (5 av 6 på denna lista för att vara exakt) som kommer ut med böcker. Hur kommer det sig att de bästa böckerna kommer ut på hösten?



Tower of Dawn av Sarah J. Maas
Sjätte och näst sista boken i Throne of Glass-serien. Den här boken går in på ett sidospår i berättelsen och följer Chaol när han reser till Antica.

Warcross av Marie Lu
Lu kommer ut med en ny bok!! Wooho! Handlingen centrerar kring spelet Warcross och hur en prisjägare jagar ner personer som missbrukar spelet. En dag blir hon kontaktad av spelets grundare som behöver en spion för att upptäcka en säkerhetsrisk vid årets turnering.

Whichwood av Tahereh Mafi
Mafi hade mig vid "a girl who is fated to wash the bodies of the dead". Dessutom det omslaget? TO DIE FOR!!




Wild Beauty av Anna-Marie McLemore
Det här är den enda författaren på listan som jag inte har läst något av tidigare, men jag ser väldigt mycket fram emot att få läsa den. Handlar om en familj vars kvinnor vars stora kärlekar försvinner om de blir djupt förälskade. En dag dyker en främmande kille upp, utan någon aning om sitt liv eller vem han är utöver hans namn.

The Language of Thorns: Midnight Tales and Dangerous Magic av Leigh Bardugo
Detta är en samling med sex noveller från Grisha-världen. Rikt illustrerad och magisk, av beskrivningarna.

Renegades av Marissa Meyer
Det här är den första boken av Meyer som (vad jag har förstått iallafall) inte kommer vara en omtolkning av en klassiskt berättelse eller bok. Istället har den lite dystopivibbar med en hint av X-men.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar