söndag 10 september 2017

Länkkärlek - vecka 36

En typ av inlägg jag tänker kan vara kul för alla som läser det - för vem älskar inte lite länkar från den gångna veckan? Lite blandat med nyheter (både gamla och nya), blogginlägg, videos, artiklar och mycket mer. Självklart handlar alla länkar på något sätt om böcker, eller är på annat vis väldigt viktiga!

För förra veckan Länkkärlek försökte jag hitta en intervju med Anna Ahlund (författare till Du, bara och nysläppta Saker ingen ser), men det var nästan helt omöjligt! Till slut hittade jag den på Rabén & Sjögrens blogg. ^^ Ni som är intresserade av hennes normskapande skrivande och vad som kommer härnäst kan klicka här för att läsa intervjun.

Höstutgivningen är snart över oss och det har redan börjat dyka upp många inlägg (från mig också) om de böcker man ser fram emot. Bland annat hittade jag två stycken inlägg. Frida (från Bookloving) har plockat ut guldkornen under hösten och ni kan läsa inlägget här. Johanna (från Sincerely Johanna) har också tagit fram många böcker att se fram emot, hennes inlägg kan ni läsa här.

När SVT tog bort bokrecensionerna från Godmorgon Sverige/Morgonstudion bestämde sig Yukiko Duke att starta en youtube-kanal och fortsätta sprida ordet om olika böcker. Trailern för hennes kanal kan ni se nedan.



Snart är det dags för John Greens nya bok, Turtles All the Way Down att släppas. På sin youtube-kanal har han lagt upp en video där han läser första kapitlet. 



Jag har hört om böcker som har blivit stulna från bibliotek, men det här är nog första gången jag har hört om någon som har stulit toalettpapper från ett bibliotek. Detta hände på biblioteket i Skara och ni kan läsa om händelsen här. (Skrattade nog lite för mycket första gången jag läste texten?)

Dags att fräscha upp kunskaperna för hur mycket läsning du egentligen kan pressa in under en dag.




Och till sist en video som kommer lite som veckans extra. Den var helt enkelt för söt för att inte delas!


1 kommentar:

  1. Åh vad kul att du också har ett inslag på din blogg med inlägg likt detta! Massor av tips i ett och samma inlägg. Hur har jag kunnat missa detta?!

    SvaraRadera