onsdag 20 september 2017

Översvämning av skolböcker och i-sista-sekunden.

Ni vet hur det är att bli sjuk, saker ställs in och skjuts upp och de blir helt enkelt en plåga för en annan dag. Jag spenderade i stort sett hela förra veckan i sängen i ett evigt mörker då mina ögon inte klarade av någon typ av ljus och huvudet hade värsta konserten och körde hårt på trummor och bas. En standard råförkylning. Lyckligtvis är jag nu frisk och vardagen har kommit tillbaka rusande.


Hösten har kommit in med rasande steg och något jag har velat göra (istället för att plugga inomhus) är att ta kameran och gå ut och ta fota alla löv och höstiga miljöer. Det är också nu då tjockare jackor börjar dyka upp och jag kommer nog börja med det snart också. Galet nog har jag börjat frysa inomhus också, speciellt om händerna. Finns det vantar för inomhusbruk?

Som säkert framgick av inledning till inledning så jag inte mycket läst förra veckan, men när nu har jag smått börjat med ljudböcker lite mer flitigare. Orkar inte riktigt med pappersböcker efter all kurslitteratur. Just nu lyssnar jag på Harry Potter and the Prisoner of Azkaban av J. K. Rowling och uppläst av Stephen Fry. Första gången jag läser/lyssnar på Harry Potter-böckerna i vuxen ålder faktiskt. Än så länge håller de fortfarande samma mått som första gångerna jag läste dem i tonåren. Det är också kul att se hur jag kan se berättarknep som Rowling använder. ^^

Idag har jag ett seminarium i skolan och jag har ännu inte hunnit ikapp med litteraturen. Panik! Försöker hinna med det viktigaste och hoppas på att det kommer räcka om det blir enskilda diskussioner. Har 5 dikter av varierande författare och cirka 100 (!!) sidor från facklitteraturen. Tack och lov har jag vid det här laget läst alla dikterna och hunnit halvvägs med resten - envishet all the way!

Vad har ni gjort på senaste tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar