söndag 17 september 2017

Book Haul

Istället för ett inlägg Länkkärlek idag (hade inte tillräckligt mycket tid för att hitta några länkar denna vecka) så får det bli en book haul istället!

Jag var faktiskt tvungen att kolla i mitt bloggarkiv för att se senaste gången när jag publicerade en book haul (rätt så precis för en månad sedan) och vilka böcker jag visade upp då. Visade sig att jag inte alls hade publicerat så många book hauls de senaste månaderna, och har missat att visa upp några böcker. Detta åtgärdar jag nu!

IMG_2975

- Allt jag inte sa av Yrsa Walldén
- Papperssjälar av Emma Johansson
Dessa två är pressutskick som jag fick från nystartade Vox by Opal och fick även signerade på deras releasefest! Har påbörjat Allt jag inte sa men får se hur snart jag faktiskt kan läsa dem. Rätt så mycket i skolan just nu.

- Du känner mig så väl av David Levithan, Nina LaCour
Pressutskick från Modernista. Jag har läst flera av Levithans böcker och gillat dem, men LaCour är helt ny för mig. Ser väldigt mycket fram emot att läsa den!

- The Hate U Give av Angie Thomas
Fick denna från ett bibliotek som hade fått flera förhandsexemplar. ^^


IMG_2976

- I mitt hjärta finns du kvar av Hennie Persson, Elin Lindell
- Glömskan av Johanna Olsson
Recensionsexemplar från Natur & Kultur respektive Berghs förlag inför en bokfrukost på Bokmässan.


IMG_2977

- Layers av Ursula Poznanski
När jag var på releasefesten för Allt jag inte sa och Papperssjälar fick jag även denna i en goodie bag. Har läst Poznanskis Saeculum sedan tidigare och gillade den verkligen, hoppas Layers kommer vara lika skrämmande!


IMG_2978

- One Week in the Library av W. Maxwell  Prince, John Amor, Kathryn Layno
- Phonogram av Kieron Gillen, Jamie McKelvie
Min kommande läsning inför en bokcirkel.

Har ni läst någon av dessa böcker? Vad tyckte ni om dem?

2 kommentarer:

  1. Papperssjälar är en utav mina favoritböcker i år så den MÅSTE du läsa!! Så otroligt bra!

    SvaraRadera
  2. Jag läste The hate u give innan den kom ut på svenska, på engelska var den väldigt läsvärd!! Skulle vara lite spännande att se hur översättningen är eftersom det är mycket dialekt och slang i boken.

    SvaraRadera