fredag 25 december 2015

Saga Vol 5

Saga Vol 5 av Brian K. Vaughan, Fiona Staples
Serie: Saga #5
Sidantal: 152
Utgiven: 2015
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!

Saga Vol 5

Då har jag kommit till den femte delen i Saga och jag fortsätter att bli imponerad av Vaughan och Staples. Dock tycker att jag den inte riktigt når samma nivå som de tidigare delarna.

Nu har skaparna bakom serien börjat skildra flera karaktärers berättelser och samtidigt som jag gillar att följa flera trådar i berättelsen, tycker jag att det blir så lite över för mina favoriter. Gillar helt klart Alana och Markos berättelser. Även Hazel som nu börjar bli äldre får större plats i handlingen. Jag börjar också lägga märke till att flera saker pågår i galaxen som inte har nämns förut.

Som sagt ovan, det är mycket som är på gång i den här volymen och jag både gillar och inte gillar det. Det jag gillar är att jag får en större inblick i världen i Saga men samtidigt tycker jag att den inte kommer så långt.

Fiona Staples ger liv åt berättelsen och jag gillar hennes illustrationer. Speciellt när handlingen blir humoristiskt och även obehaglig så klarar Staples av att illustrera det på ett sätt som gör berättelsen rättvisa.

Det var ännu en volym i Saga och trots att det fick lite upp och ner gillade jag den helt klart! Det jag stör mig på just nu är att den slutade i en cliffhanger och jag har ingen aning om när nästa volym kommer.


Det bästa med boken: illustrationerna och berättelsen.
Vad jag blev besviken på: att handlingen kunde bli lite tunn ibland.

Varför jag rekommenderar den här boken: för att den är helt fantastiskt och måste läsas!

Andra delar i serien:
1. Saga Vol 1
2. Saga Vol 2
3. Saga Vol 3 
4. Saga Vol 4
5. Saga Vol 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar