lördag 5 december 2015

Adventsenkät

Har sett denna enkät cirkulera en hel del och eftersom den verkade lite kul bestämde jag mig för att göra den! Den är skapat av Johannas deckarhörna.

Vilka böcker/ vilken bok är den bästa du har läst i höst?
Har läst många bra böcker nu under hösten, men mina favoriter är nog Carry On av Rainbow Rowell och The Sword of Summer av Rick Riordan.

Vilken är din favorit-julsång? 
Det är utan tvekan Tänd ett ljus.

Vilka böcker planerar du att läsa i december? Har du någon särskild läsning som får dig i julstämning? 
Läser för ögonblicket novellsamlingen My True Love Gave To Me: Twelve Love Stories och den får mig verkligen i julstämning. Sedan är det mest böcker jag är sugen på att läsa. Kanske kommer påbörja en till bok med jultema.

Önskar du dig någon särskild bok i julklapp av tomten, närstående eller dig själv?
Önskar inte direkt något för mig själv, men önskar all lycka till dem som behöver det.

Hårda eller mjuka paket? Vilket föredrar du? 
Hårda paket - större chans för böcker då!

Om du skulle tipsa om en bok att ge bort i julklapp, vilken skulle det vara?
Nordiska väsen av Johan Egerkrans, eftersom jag tror att den boken passar de flesta och för att den är otroligt snygg.

Glögg eller julmust, om du måste välja? 
Inget hårt val, julmust all the way. Dricker inte glögg.

Har du någon bok som du sparat för att läsa under eventuell julledighet? 
Min omläsning av Vampire Academy-serien av Richelle Mead. Planerar att läsa om hela serien strax efter julafton och sedan påbörja Bloodlines direkt efteråt.

Knäck eller Aladdinask? 
Alladin-ask! (för även om jag har lagt av med godis är choklad ett undantag)

Hur gör vi med julpyntet. Får tomtar och gran respass redan efter Annandagen eller plundrar vi på Tjugondagknut? 
Brukar ha kvar det lilla julpynt jag har kvar till nyår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar