måndag 28 december 2015

3 x Minirec: The Unwritten Vol 1 / Wytches Vol 1 / Hush, Little Dragon

The Unwritten Vol 1 av Mike Carey, Peter Gross
Serie: The Unwritten #1
Sidantal: 144
Utgiven: 2010
Språk: Engelska
Betyg: 3/5 stjärnor

The Unwritten handlar om Tom Taylor, vars far är försvunnen samt författaren bakom succé böckerna Tommy Taylor. Nu är Tom vuxen och blir förföljd av fans till bokserien eftersom de tror att Tom är Tommy - att han har lyckats komma över från den litterära världen till den riktiga världen. Den här volymen följer hur Tom försöker lösa sin fars försvinnande och komma bort från fans som förföljer honom.

Det här seriealbumet är faktiskt riktigt intressant. Jag gillar idén med hur litterära karaktärer kan komma till vår värld och leva här. Känner dock att början var väldigt förvirrande. Det är mycket hit och dit samt mycket som inte förklaras innan jag kom till slutet. Men gillar själva idén bakom historien och illustrationerna. Kommer helt klart läsa vidare i serien!



Wytches Vol 1 av Scott Snyder 
Serie: Wytches #1
Sidantal: 144
Utgiven: 2015
Språk: Engelska
Betyg: 2/5 stjärnor

Det är svårt att skriva en recension på böcker vars helhetsintryck inte är sådär jättebra. Wytches är en sådan bok. Men försöker skriva lite kort om vad jag tycker om den.

Själva början tycker jag var riktigt bra. Den var spännande och jag fastnade direkt för tecknarstilen som har mycket färg och specialeffekter. Men efter det tyckte jag att det fick utför och jag tappade bort mig i handlingen. Jag tyckte helt enkelt att den inte var speciellt spännande trots att det hände mycket. I slutet tyckte jag om tecknarstilen men fastnade inte så mycket för handlingen.



Hush, Little Dragon av Boni Ashburn
Illustratör: Kelly Murphy
Sidantal: 32
Utgiven: 2008
Språk: Engelska
Betyg: 3/5 stjärnor

Det här är en bok som är baserad på en barnvisan (gissar jag) Hush, Little Baby. Men den funkar lika bra för drakar och hur en liten babydrake bör äta. Liksom om prinsessor och riddare inte funkar, då går det lika bra att äta trollkarlar eller musketörer.

En väldigt rolig bok att läsa helt klart - även om det är en barnbok. Den söker efter ett lätt skratt borde kolla in Hush, Little Dragon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar