torsdag 10 december 2015

MEGA BOOK HAUL

Igår publicerade jag en bild på två stora paket från adlibris. Idag ska jag visa er vad de där paketen innehåller. Håll hårt i hatten och njut av min sista book haul på några månader. (Köpförbud fram till typ bokrean nästa år. Inte speciellt ledsen över det dock. Har ju hur många bra böcker som helst hemma att läsa istället!)

2015-12-10

   Illuminae av Amie Kaufman, Jay Kristoff
Har bara hört gott om den här boken. Blev också lite förälskad i den när jag såg den i en bokhandeln för ett tag sedan. Superfin och väldigt exalterad över att få läsa den!

   Cinderella or the Little Glass Slipper av Charles Perrault, Camille Rose Garcia
För något år sedan läste jag Garcias illustrerade utgåva av Snow White och som jag blev riktigt tokig i. Cinderella är hennes senaste bok.

   Alice's Adventures in Wonderland av Lewis Carrol, Camille Rose Garcia
Kollade genom den här boken och den är riktigt fin! Kan inte vänta på att få läsa den så snart som möjligt!


2015-12-10

   Let It Snow av John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle
En novellsamling som väldigt många läste förra året (eller året innan det?). Eftersom det snart är jul tänkte jag köra på lite jultema, undrar dock om jag kommer hinna läsa den här novellsamlingen i år. Kanske ska läsa den i mitten av nästa sommar istället?

   The Iron Traitor / The Iron Warrior av Julie Kagawa
Ska äntligen avsluta den här serien efter att inte ha läst The Lost Prince sedan 2012. Bättre sent än aldrig!

   Attachments av Rainbow Rowell
Det här är den enda av Rowells böcker som jag än så länge inte har läst. Ser mycket fram emot den! Har väldigt höga förväntningar!


2015-12-10

   A Darker Shade of Magic av V. E. Schwab
Jag har läst en bok, nämligen Vicious, av Schwab och jag blev helt klart imponerad av henne som författare. Har därför bestämt mig för att kolla in hennes andra böcker i väntan på uppföljaren till Vicious.

   Prisoner of Night and Fog av Anne Blankman
Det är något speciellt med historiska romaner tycker jag och efter att ha läst Petras recension blev jag väldigt nyfiken på just den här boken.

   It's Kind of a Funny Story av Ned Vizzini
En bok som handlar om en kille som åker in på ett mentalsjukhus (tror jag). Verkar bra.

   Me and Earl and the Dying Girl av Jesse Andrews
Den här boken finns som film nu (vilket jag har missat totalt) och tänker läsa boken och sedan se filmen.


2015-12-10

   Another Day av David Levithan
Fick reda på att den här boken skulle komma ut redan när Levithan var i Stockholm för omkring 2 år sedan. Berättar historien i Every Day (sv. Jag, En) fast fråRhiannon perspektiv. Den kommer ut på svenska i april nästa år under titeln En annan

   Opposition av Jennifer L. Armentrout
Ska äntligen få läsa ut den här serien! Blir många serier som jag ska avsluta i min närmaste framtid känns det som. 

   The Sky is Everywhere / I'll Give You the Sun av Jandy Nelson
En författare jag har hört mycket gott om. Så köpte två av hennes böcker.


2015-12-10

   Mechanica av Betsy Cornwell
En omtolning på Askungen fast med en steampunk tvist.

   Winter av Marissa Meyer
AHHHH!!! Äntligen är den min! (Fler ord är överflödigt.)

   The Rose Society av Marie Lu
Vill egentligen skriva samma sak här som jag skrev ovan. Så: AHHHH!!! Äntligen är den min!

   A Madness so Discreet av Mandy McGinnis
En bok många av mina vänner på Goodreads har läst och tipsat om. Noppade på betet helt enkelt. Gör inget också att omslaget är otroligt snyggt.



Som sagt, dags för ett köpstopp efter ett köp av 19 böcker på en gång. Vilka böcker tyckte ni verkar bra? Tipsa gärna så att jag kan bestämma vilka jag ska läsa först!

12 kommentarer:

  1. Åh, gud vad mycket fina böcker. Jag dör lite av avundsjuka. ;) Mechanica vill jag ha i julklapp, mest för omslaget är to die for. <3 Och jag har ju läst en del av dessa, så det är många jag rekommenderar. Allra helst Illuminae, A Darker Shade of Magic, The Rose Society & A Madness So Discreet. Men Prisoner of Night and Fog & Alice's Adventures in Wonderland är också underbara. Hoppas att du kommer att tycka om dina nya böcker! :)

    SvaraRadera
  2. Blir så avensjuk! Just nu ligger det 22 böcker i min varu korg på adlibris och jag vill bara köpa allihopa, men tyvärr kan jag inte det :( så många fina böcker du köpte, kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Unnade mig en hel del. :P Kram själv!

      Radera
  3. Jag håller på med Jag ger dig solen nu och den är bara så wow! Läste Himlen börjar här för ett par år sen och blev knockad av den också. :)

    SvaraRadera
  4. Åh, vad många fina böcker! :)

    SvaraRadera
  5. Ojoj vad mycket fina böcker! Vill också göra en sån superbeställning!:)

    SvaraRadera
  6. Så många böcker, hur lycklig blir man inte när man får hem ett nytt lass med böcker. Jag själv ska börja på att läsa Winter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dog lite när jag fick se pakten i butik, men blev överlycklig när jag öppnade dem hemma! Så många fina! <3 Hoppas du gillar vinter! :D

      Radera