torsdag 11 augusti 2016

Minirec x 3: Fables Vol 3, Descender Vol 1, Deadly Class Vol 1

Fables Vol 3: Storybook Love av Bill Willingham m.fl.
Serie: Fables #3
Sidantal: 190
Utgiven: 2004
Språk: Engelska
Betyg: 2.5/5 stjärnor

När det kommer till Fables-serien så tror jag att det är mycket som kommer växa med tiden - jag behöver helt enkelt bara läsa så långt för att se det. Men efter bara tredje volymen är jag lite tveksam till om jag vill fortsätta eller inte.

Det är mycket som är på gång (vilket jag gillar) och det sker några riktigt intressanta tvister i den här volymen (som jag också gillar) men jag har så svårt för tecknarstilen! För mig är tecknarstilen en stor avgörande faktor om jag gillar ett seriealbum eller inte, och när jag inte gillar den så har jag svårt att hålla intresset för läsningen vid liv. Men samtidigt så tycker jag att berättelsen i Fables är riktigt, riktigt intressant... så jag kommer nog fortsätta med åtminstone några volymer till bara för att se vad som händer.


Det bästa med boken: handlingen och tvisterna.
Vad jag blev besviken på: tecknarstilen.

----------------------------------------------------------------------------------------

Descender Vol 1: Tin Stars av Jeff Lemire, Dustin Nguyen
Serie: Descender #1
Sidantal: 160
Utgiven: 2015
Språk: Engelska
Betyg: 3.5/5 stjärnor

Descender var ett av de seriealbumen jag läste för min comic-bokcirkel och jag kunde inte ha blivit gladare för det! Handlingen centrerar runt roboten TIM-21 som vaknar upp i en värld där robotar har blivit olagliga. Prisjägare är efter TIM-21 - hur ska han klara sig?

Det här seriealbumet är så fiiint! Underbara bilder och en bra berättelse som jag hoppas kommer utforskas mer om i uppföljare.


Det bästa med boken: handlingen och illustrationerna.
Vad jag blev besviken på: att handlingen på ett sätt var rätt så begränsad, ville ju veta mer...

----------------------------------------------------------------------------------------

Deadly Class Vol 1: Reagan Youth av Rick Remender m.fl.
Serie: Deadly Class #1
Sidantal: 160
Utgiven: 2014
Språk: Engelska
Betyg: 3/5 stjärnor

Det som fångade mitt öga med Deadly Class var omslaget - jag tycker det är så himla häftigt! Sedan läste jag bokens synposis och blev riktigt intresserad. Seriealbumet handlar om en skola för världens skurkar - eller deras barn vill säga. 

Jag fastnade utan tvekan för själva konceptet och världen, men är lite förvirrad av detaljerna i handlingen. Hoppas på att jag kommer få svar på mina frågor i nästa volym, för jag kommer definitivt fortsätta med den här serien! 


Det bästa med boken: konceptet och handlingen. 
Vad jag blev besviken på: ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar