måndag 1 augusti 2016

Månadsrapport Juli -16

Den här månaden har jag varit fullt upptagen med praktik och att blogga, läsa och umgås med vänner. Jag fick även beskedet att jag kommit in på min utbildning för hösten! Whohoo! Känns verkligen som om livet rullar på. Det är också rätt så härligt med några veckors semester just nu, det gör att jag kan fokusera mer på läsningen och bloggandet - vilket jag har missat! Jag är också otroligt nöjd med månadens läsning!

IMG_2637

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 5148
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 5
Lästa böcker: 14
Omläsningar: -

Goodreads Reading Challenge: 117/130

Påbörjade serier: 2
Avslutade serier: 2
  1. The Duff av Kody Keplinger
  2. All In av Jennifer Lynn Barnes
  3. Mademoiselle Oiseau kommer tillbaka av Andrea de la Barre de Nanteuil, Lovisa Burfitt (bilderbok)
  4. The Beauty Vol 1 av Jeremy Haun, Jason A. Hurley (seriealbum)
  5. The Nightmare Dilemma av Mindee Arnett
  6. Lola and the Boy Next Door av Stephanie Perkins
  7. Chew Vol 1: Taster's Choice av John Layman m.fl. (seriealbum)
  8. Grimmen av Åsa Larsson, Ingela Korsell, Henrik Jonsson
  9. Alive av Scott Sigler
  10. Lady Renegades av Rachel Hawkins 
  11. Gotham Academy av Becky Cloonan m.fl. (seriealbum)
  12. Saga Vol 6 av Brian K. Vaughan, Fiona Staples (seriealbum)
  13. Shadows in the Silence av Courtney Allison Moulton 
  14. Wink Poppy Midnight av April Genevieve Tucholke
  15. Rain av Amanda Sun
  16. The Ghost and the Goth av Stacey Kade
  17. The Copper Gauntlet av Holly Black, Cassandra Clare
  18. Crimson Frost av Jennifer Estep
  19. Yellow Brick War av Danielle Paige

(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
The Duff av Kody Keplinger // Lola and the Boy Next Door av Stephanie Perkins
Två contemporary är månadens bästa böcker. Min första bok av Keplinger och jag känner bara ett stort behov av att läsa hennes andra böcker nu! Samma sak med Perkins. Kan inte fatta att jag inte har läst fler böcker av henne än.

FAVORIT
Saga Vol 6 av Brian K. Vaughan, Fiona Staples
Tre ord: läs denna serie.

BESVIKELSE
-

FINASTE OMSLAG
Utan minsta tvekan är denna bland de snyggaste böckerna jag äger.



--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Semester, praktik, skola - ungefär så kommer augusti se ut för mig. Sedan fyller jag också år den 26:e, vilket jag kommer fira på något sätt. Har inget planerat ännu men en liten present (aka bokbeställning) kommer det nog att bli. ^^

Kommer fortsätta jobba med att skriva klart alla recension jag har på lager. Än så länge går det rätt så bra.

Hur har läsningen gått för er i juli?

4 kommentarer:

  1. Wow vilken bra läsmånad!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas du har haft en bra läsmånad också! :D

      Radera
  2. Bra jobbat med läsningen. The Duff har stått på min TBR-list hur länge som helst. /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du borde verkligen läsa den! Riktigt bra. :)

      Radera